| کد خبر: 268718 |

هزینه نگهداری فرودگاه‌ های کم‌‎ بازده چقدر است؟

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاه ها می کنیم که اکثر آنها سود دهی ندارند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاه ها می کنیم که اکثر آنها سود دهی ندارند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر؛ کاپیتان رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: هر سازه ای یک عمر مفید دارد و در این رابطه سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاهی می کنیم، زیرا در یک دوره زمانی نرخ ساخت فرودگاه در کشور بالا رفت و پیش بینی می شود در آینده نزدیک هزینه بهسازی به یک باره افزایش یابد.

وی همچنین گفت: رویکرد اساسی شرکت فرودگاه ها چند محور دارد که از آن جمله می توان به تکمیل طرح های نیمه تمام، استفاده از سرمایه گذاری داخلی و خارجی و استفاده از توان داخلی در تولیدات صنعت هوانوردی اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای افزایش درآمد شرکت فرودگاه ها یک سری اقدامات در دستور کار قرار دارد که ساخت هتل در اطراف فرودگاه ها و ساخت بیمارستان برای گردشگری درمانی از جمله فعالیت هایی است که می توان به آن اشاره کرد و فرودگاه شیراز یکی از فرودگاه های کشور است که این قابلیت را دارد.

نخجوانی با بیان اینکه هیچ برنامه ای برای ساخت فرودگاه جدید نداریم افزود: فعالیت تاکسی های هوایی می تواند کمک به سزایی در حمل و نقل هوایی ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مرکز وارسی پرواز با سابقه بیش از ۸۰ سال مجوز آموزش خلبانی و آموزش های صنعت هوانوردی می تواند برای فعالیت تاکسی هوایی مناسب باشد و افرادی که هواپیما های زیر ۲۰ نفر دارند می توانند مسئولیت کنترل ایمنی و عملیاتی را برعهده شرکت فرودگاه ها بگذارند و فروش صندلی برعهده صاحب هواپیما باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.