| کد خبر: 265809 |

انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام قابلیت اجرا ندارد​​

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برنامه ساخت ترمینال ۱۰۰هزارمترمربعی در فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام قابلیت اجرا ندارد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برنامه ساخت ترمینال ۱۰۰هزارمترمربعی در فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام قابلیت اجرا ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری اظهار کرد: صدها هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایه گذاری های صورت گرفته در فرودگاه های کشور است.

وی با بیان اینکه ساخت 4 کیلومتر باند 2000 میلیارد تومان منابع مالی می خواهد، افزود: سالانه بیش از 1000 میلیارد تومان در حوزه توسعه و بهسازی و ارتقای فرودگاه ها سرمایه گذاری صورت می گیرد.

وی با اعلام اینکه "نیازمند 30 هزار میلیارد تومان در طول 15 تا 20 سال آینده در حوزه سرویس دهی و ارتقای خدمات فرودگاهی هستیم" در پاسخ به پرسش دیگر در خصوص وضعیت فلایت چک دوم، اضافه کرد: هواپیمای فلایت چک در کشور داریم که کارهای کالیبراسیون فرودگاه ها را انجام می دهد. درباره فلایت چک دوم نیز اقدامات برای خرید انجام شده و فرآیندهای انتقال صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هواپیمای فلایت چک یک موضوع استراتژیک مربوط به امنیت ملی است، مجاز به افشای اطلاعات در این زمینه نیستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: به روزرسانی دستگاههای ناوبری توسط ابزارآلات دقیق و کالیبراسیون در حال انجام است. بهسازی باندها کار دائمی شرکت فرودگاههاست.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 1000 پرواز عبوری از آسمان ایران استفاده می کنند در خصوص انتقال پرواز از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: روزانه 350 تا 400 پرواز در مهرآباد انجام می شود و این پروازها به فرودگاه امام نارضایتی مسافران را به دنبال دارد، به عنوان مثال هیچ کدام از مسافران پرواز 50دقیقه ای تهران ـ اهواز نمی توانند 1.5 ساعت تا رسیدن به فرودگاه امام وقت صرف کنند، در برگشت هم همین است، ما در ارائه خدمت به مردم و هزینه های تحمیلی به آنها مسئول هستیم، به لحاظ فنی و تکنیکی این موضوع قابلیت انجام ندارد.

نخجوانی در عین حال با ابراز اینکه "مشکلات ما در فرودگاه مهرآباد زیاد است و خدمات ارائه شده در شأن مردم نیست"، یادآور شد: به همین منظور از حدود 20 سال قبل ارتقای فرودگاه در دستور کار است و بر اساس طرح جامع تمام مشکلات فرودگاه مهرآباد برطرف خواهد شد.

وی تأکید کرد: در مرحله نهایی هستیم و کار به مشاور ارجاع و کارهای مطالعاتی انجام شده است، تصمیم گیری شده برای مهرآباد ترمینال 100هزارمترمربعی با 55 اوریج ساخته شود، به این ترتیب فرکانس پروازی فرودگاه مهرآباد از 50 پرواز در صبح به 120 پرواز افزایش می یابد که این به معنای انقلاب در این فرودگاه است.

وی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح مذکور پیش بینی شده است، درباره بدهی ایرلاین ها نیز اظهار کرد: ایرلاین های بدهکار به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران داریم اما رابطه ما با ایرلاین دائمی است، البته شرکتهای هواپیمایی تلاش می کنند بدهی های خود را دیرتر پرداخت کنند که باعث گلایه ما و فرودگاه امام شده است، به لحاظ اخلاقی نام شرکتهای هواپیمایی بدهکار را اعلام نمی کنیم و از آنها خواهش می کنیم نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    چی شد؟ تو که پیشنهاد داده بودی که مهرآباد بسته بشه، ارباب!!!!

  • ناشناس 0 0

    زمان آقای مهابادی هم فلایت چک کامل خریداری شد و هم یک دستگاه FIS که الان در شرکت هست و روی هر هواپیمای مناسبی بذارن فلایت چک میشه. فقط باید یه هواپیمای خالی بخرن که ۷ یا ۸ ساله عرضه نداشتن بخرن. کار اصلی شده اما یه کار کوچک بی ارزش را سالهاست نتونستن انجام بدن.

    • مسجدی 0 0

      پس چرا دادگاهی و عزلشون کردن؟ همه کارهای بزرگ که زمان ایشون انجام شده؟

    • ناشناس 0 0

      خدا حافظ ای روزهای خدایی

  • ناطم 0 0

    ایرلاین ها با پول مردم سرمایه گذاری کرده و ثروتشان را افزایش می‌دهند اونوقت آقا به جای گرفتن پول مردم خواهش می‌کند و بعد هم میگه فرودگاه مهرآباد در شان مردم نیست. خوب پول شرکت و مردم را بگیر و خرج فرودگاه کن تا خدماتتان در شان مردم باشد. برای ماندن رو صندلی قرضی چقدر به ایرلاین ها باج میدین! چرا؟

    • ناشناس 0 0

      از یه طرف شرکت اعلام میکنه فرودگاه مهرآباد جزء سه فرودگاه برتر کشور هست، از یه طرف مدیر عامل میگه خدماتش خوب نیست!!!!! حداقل در حرف مفت زدن هماهنگ باشین.
      خدایا کشور را از دست مدیران ناتوان و حراف نجات بده

    • ناشناس 0 0

      وقتی یه نفر خلبان باشه انتصابش در سازمان و شرکت درست نیست چون تضاد منافع دارد. الان ایشون چند ایرلاین پرواز میکنه. اگر بره بدهی ها را وصول کنه، فردا بهش پرواز نمیدن. بلاخره ایشون هم که تا ابد مدیر عامل نیست و باید زندگی کنه. اینه که عمرا خودش را درگیر کند. تازه بلایی که سر امثال مهابادی آوردن درسی به همه داده که آهسته برو آهسته بیا و کار نکن و فقط حرف بزن.

  • حسین 0 0

    سلام،شرکت فرودگاه ها دچار بیماری های بنیادی،اعم از تراکم نیروی مازاد،در بخش پشتیبانی،کمبود شدید نیروی متخصص در بخش عملیات،بحران سو مدیریت،نبود،حیف ومیل در بهسازی فرودگاه ها،ونبود یک برنامه کارشناسی در این حوزه،فرودگاه های بدون پرواز،فشارهای سیاسی نمایندگان مجلس برای هزینه کرد صدها میلیاردی در فرودگاه های بدون مسافر وغیراقتصادی،انتصابات سیاسی و ده ها مورد دیگر

    • جمالی 0 0

      خوب آقا نخجوانی که خودشم سیاسی است و تو ستاد رئیس جمهور کار می‌کرده که اینجا اومده و هیچ تخصص فرودگاهی هم ندارد. ایشون که عوض نمیشه و تثبیت هم شدند، بفرمایید ایشون چکار باید بکنند؟

  • دادخواه 0 0

    با احترام برای کاپیتان نخجوانی ، ساخت صد هزار متر مربع پایانه در مهرآباد اشتباه اقتصادی و هوانوردی است. مهرآباد باید بتدریج برای پروازهای داخلی بالای ۶۰ دقیقه تعطیل شود و پروازهای ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه به پایانه سلام فرودگاه امام منتقل شوند.سپس بجای ساخت پایانه ۱۰۰ هزار متر مربعی در مهرآباد یک پایانه ۵۰۰۰۰ مترمربعی خطی در فرودگاه امام ، مجاور پایانه سلام ساخته شود تا تمامی پروازهای داخلی بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه مهرآباد به آن منتقل شوند. فرودگاه مهرآباد برای هواپیماهای کوچک تا ۱۰۰ نفر و البته کم صدا با آلودگی کمتر نگهداری شود.پروازهای تشریفاتی هم در مهر آباد بمانند. در دراز مدت پایگاه یکم شکاری به فرودگاه امام منتقل شود. انتقال پروازها از مهرآباد به امام در دو مرحله سه ساله با همکاری ایران ایر و ماهان ایر کاملا اجرائی است.فرودگاه مهرآباد باید ظرفیت پردازش مسافری اش به پنج میلیون در سال کاهش پیدا نموده و تمامی پروازها بین شش صبح تا شش عصر باشند و Night Curfew در ساعات شش عصر تا شش صبح اعمال شود. طرح جامع فرودگاه مهرآباد براساس شایستگی و نه روابط خاص به مشاوری مستقل داده شود تا مطالعات واقعی و نه دستوری تهیه شود.فرودگاه امام به این دلیل ساخته شد که مهرآباد تعطیل شود ، نه آنکه توسعه یابد!!!!!

    • ناشناس 0 0

      تو این علم را از کجا آوردی که یشنهاد میدهی، مهمترین فرودگاه تجاری کشور را مشترک نظامی- کشوری کنند؟ آقاجان از روی معده که ح ف نمیزنند.
      ایکائو تفکیک فرودگاه‌های مشترک را بیش از دو دهه است که در برنامه دارد، شما مشاوره دقیانوسی میدهی؟
      با پوزش، تما فرمایشاتتان مزخ فرودگاه است.

    • ناشناس 0 0

      چه کارشناسی!!!!!!!!
      احتمالا مراقبتی هم هستی!!
      فقط ادعا. سواد صفر
      اینطوری تمام فرودگاه های اروپا را باید ببندند.
      خدایی آبروریزی کردی

    • ناشناس 0 0

      چی میگی بابا.

    • ناشناس 0 0

      کسی جز شما نمی‌تواند چنین طرحی را تهیه کند. خودتان جای مشاور زحمت بکشید.
      نخجوانی
      معاون وزیر و ....

  • دادخواه 0 0

    این عزیز ناشناس واقعا بحرالعلوم است! چه ادب و چه دانشی!!!!!!