| کد خبر: 265207 |

تخلیه و بارگیری هواپیماهای پهن پیکر در کیش مکانیزه شد

برای اولین بار در کشور هواپیمای پهن پیکر جانبو جت ۷۴۷ به صورت مکانیزه بارهای خود را تخلیه و بارگیری کرد.

تین نیوز

برای اولین بار در کشور هواپیمای پهن پیکر جانبو جت ۷۴۷ در کیش به صورت مکانیزه بارهای خود را تخلیه و بارگیری کرد. از مزایای مکانیزه شدن سیستم تخلیه و بارگیری افزایش سرعت کار در کمترین زمان ممکن است که میزان توقف هواپیماها در فرودگاهها را به حد اقل ممکن می رساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ترمینال جدید فرودگاه کیش به عنوان بزرگترین و مدرن ترین ترمینال فرودگاهی کشور، دارای ۱۰ پل تلسکوپی  است.

 

از آنجایی که زیرساخت های لجستیک یکی از ارکان اصلی توسعه است و در این راستا ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه حمل و نقل هوایی در جزیره ای با شرایط جغرافیایی همچون «کیش»، نقطه عطفی بی چون و چرا در توسعه محسوب می شود؛ مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، در دولت سیزدهم افتتاح شد تا بار دیگر نشان دهد این دولت عزم جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه دارد.

ترمینال جدید فرودگاه کیش که دارای تمامی استانداردهای روز بین المللی است، توسط متخصصان داخلی احداث شده است؛ شرکت های دانش بنیان داخلی با نقش آفرینی در احداث این فرودگاه، توانایی های خود را در عرصه بین المللی به رخ کشیدند.

ترمینال جدید فرودگاه کیش قابلیت انتقال سالانه ۶ میلیون مسافر را دارد؛ این فرودگاه ظرفیت انتقال پروازی مسافران در جزیره کیش را چندین برابر افزایش داده است.

برای احداث بزرگترین ترمینال فرودگاهی در کیش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که قیمت به روز تمام شده آن چندین برای این هزینه تمام شده، تخمین زده می شود.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.