| کد خبر: 265059 |

ساخت فرودگاه قم در دستور کار دولت و شرکت فرودگاه های کشور نیست

در این شرایط مالی دولت و کشور ساخت فرودگاه جدید مناسب نیست و توجیه ندارد. نباید راه برای لابی مقامات محلی درباره ساخت چنین پروژه هایی باز کنیم و با سیاست های کلان کشور همخوانی ندارد.

تین نیوز

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی مجلس گفت: پروژه های عمرانی و به ویژه فرودگاه سازی به سیاست های بخشی و منطقه ای گره خورده است و افراد و مقامات محلی بنا به دلایلی که درست می کنند، به دنبال فعال سازی این پروژه ها در مناطق خود هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحمت الله فیروزی درباره ساخت فرودگاه قم در کشور با توجه به وجود بیش از 50 فرودگاه زیان ده و با محدودیت منابع و بودجه عمرانی کشور و همچنین همجواری قم با تهران و فرودگاه امام خمینی، فرودگاه سمنان و اصفهان اظهار داشت: می گویند که قم پایگاه فقاهت است و با دنیا ارتباط دارد. از گذشته بحث فرودگاهی در این استان را شروع کردند و اقداماتی هم در منطقه سلفچگان انجام شد و البته الان هم ساخت فرودگاه قم در دستور کار دولت و شرکت فرودگاه های کشور نیست.

ریئس کمیته حمل و نقل هوایی مجلس ادامه داد: فشار های زیادی برای ساخت پروژه های این چنینی وجود دارد اما معتقدم اگر امروز امکاناتی که در اختیار داریم را به روز رسانی و تجهیز کنیم، اقدام بسیار کاراتری است. با توجه به هزینه بر بودن ساخت و  هزینه نگهداری آن که بسیار بیشتر از ساخت است، در این شرایط مالی دولت و کشور ساخت فرودگاه جدید مناسب نیست و توجیه ندارد. نباید راه برای لابی مقامات محلی درباره ساخت چنین پروژه هایی باز کنیم و با سیاست های کلان کشور همخوانی ندارد.  

فیروزی تاکید کرد: به حد نسبی و کافی در کشور فرودگاه وجود دارد و موضوع مهم این است که بتوانیم ناوگان مورد نیاز این تعداد فرودگاه را تقویت کنیم و این تعداد فرودگاه در شرایطی که هواپیما نباشد، فایده ای ندارد.

وی با بیان اینکه فضای سیاسی و تعاملات و ارتباط  بین المللی بهتر و امکان خرید هواپیما ایجاد شده، اظهار داشت: اگر شرکت های هواپیمایی سرمایه کافی برای خرید داشته باشند، با سخت گیری های گذشته برای خرید مواجه نیستند. اما باید  برای خرید هواپیمای کم کرده و مدل های 5 ساله تلاش کرد و خرید هواپیماهای 25 ساله برای سرگرم کردن است و شایسته نیست و باید در تامین هواپیمای مناسب دست پّر باشیم تا مردم با ارامش و رفاه سفر هوایی داشته باشد.   

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    یعنی یکی میخاد از مشهد بیاد قم اول بره تهران بعد بیاد قم داخلیش بزنید نخواستیم بین المللی باشه چقدر بی عقلید