| کد خبر: 258234 |

نخستین گروه حجاج ایرانی در فرودگاه ساری پیاده میشوند

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: امروز دوشنبه دوازدهم تیرماه، نخستین گروه از حجاج بیت الله الحرام از فرودگاه شهدای ساری وارد میهن اسلامی خواهند شد.

تین نیوز

محمد حبیب اللهی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: حجاج امروز دوشنبه ۱۲ تیر در قالب دو پرواز در ساعت ۱۰:۵۰ و ۱۲:۵۰ از مدینه منوره وارد فرودگاه ساری می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب اللهی با بیان اینکه تنها دو پرواز در روز نخست عملیات بازگشت حج تمتع انجام می شود، افزود: در روز سه شنبه، همزمان با دومین روز بازگشت حجاج، شاهد انجام ۱۵ پرواز به سه فرودگاه ساری، یزد و اصفهان خواهیم بود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: عملیات بازگشت حج تمتع ۱۴۰۲ تا دوم مرداد ماه ادامه دارد و فرودگاه گرگان در ۲۳:۵۰ و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) در ساعت ۲:۰۵ بامداد به عنوان آخرین فرودگاه هایی هستند که پذیرای زائران خانه خدا خواهند بود.

حبیب اللهی ضمن اشاره به آمار پروازهای رفت و برگشت حجاج ایرانی به سرزمین وحی گفت: در عملیات رفت، ۸۷ هزار و ۵۹۹ زائر خانه خدا در قالب ۳۷۶ پرواز از ۲۱ فرودگاه کشور راهی کشور عربستان شدند و در عملیات بازگشت نیز شاهد برقراری ۳۸۳ پرواز به فرودگاه های عامل حج تمتع خواهیم بود.

وی در خصوص دلیل فشردگی پروازهای بازگشت اظهار کرد: این موضوع مربوط به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است و بدون شک خادمان آن شرکت نیز با توجه به ظرفیت های موجود در اندیشه خدمت رسانی هرچه بهتر به حجاج و بازگشت سریع تر آن ها به میهن هستند، در این راستا فرودگاه ها نیز از زیرساخت و آمادگی لازم برای میزبانی چندین پرواز حج در روز برخوردار هستند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها ضمن درخواست از مستقبلین حجاج گفت: از مستقبلین تقاضا داریم تا همچون عملیات رفت با عدم حضور و ایجاد ازدحام در فرودگاه ها، عوامل و خادمان صنعت هوانوردی را در خدمت رسانی هرچه بهتر و سریع تر به حجاج یاری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ حبیب اللهی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ترویج شعائر اسلامی، از مدت ها قبل برنامه ریزی شده تا هنگام بازگشت حجاج شاهد ایجاد فضای معنوی در ترمینال های حج سراسر کشور باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.