| کد خبر: 164953 |

◄ افزایش پروازهای رامسر با رفع موانع پروازی

آخرین بخش از طرح توسعه فرودگاه رامسر، رفع موانع پروازی در این فرودگاه است که با اجرای آن پروازهای این فرودگاه افزایش خواهد یافت.

تین نیوز

آخرین بخش از طرح توسعه فرودگاه رامسر، رفع موانع پروازی در این فرودگاه است که با اجرای آن پروازهای این فرودگاه افزایش خواهد یافت.

این طرح از هفت سال قبل آغازشده و منجر به افزایش طول باند و به‌سازی ترمینال مسافری این فرودگاه شده است.

سیدهادی خازنی رئیس فرودگاه رامسر درباره محدودیت‌های به وجود آمده برای باند این فرودگاه گفت: درخت‌هایی که پیش‌ازاین اطراف فرودگاه وجود داشتند، رشد کرده و بزرگ‌تر شده‌اند. از همین رو از ابتدای سال‌جاری نشست‌وبرخاست در فرودگاه با مشکلاتی مواجه شده و شرکت فرودگاه‌ها طول باند را محدود کرده که موجب شده تا تنها هواپیماهای ATR قادر به نشست‌وبرخاست ایمن از این باند باشند.

او ادامه داد: با محدود شدن طول باند، اکنون تنها هواپیماهای ای‌تی‌آر که طول باند موردنیاز برای نشست‌وبرخاست آن‌ها کم است، توانایی پرواز به فرودگاه رامسر را دارند و البته پرواز در فرودگاه رامسر برای این هواپیماها کاملاً ایمن است.

رئیس فرودگاه رامسر درباره تلاش‌های صورت گرفته برای رفع موانع پروازی گفت: موانع پیش روی باند ۳۱، درخت‌هایی که در املاک خصوصی قرار دارند و تیرهای برق هستند؛ اما موانع پیش روی باند ۱۳ را درخت‌های تشکیل می‌دهند که به سازمان میراث فرهنگی تعلق دارند. در حال حاضر مکاتباتی برای اصلاح این درخت‌ها انجام‌شده که منتظر دریافت پاسخ هستیم. همچنین جلساتی با سازمان انتقال نیرو داشته‌ایم و انتظار می‌رود که این سازمان برای جابجایی تیرهای انتقال برق اقدام کند.

او ادامه داد: از سوی دیگر رایزنی با مالکان زمین‌های اطراف فرودگاه نیز ادامه دارد تا نسبت به اصلاح درخت‌های موجود در زمین‌هایشان اقدام کنند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خازنی همچنین به برنامه‌ریزی برای گسترش برنامه پروازی فرودگاه رامسر اشاره کرد و گفت: پیش از ایجاد محدودیت برای باند، درخواست‌هایی برای پرواز به مقاصد تبریز، شیراز، آبادان. اهواز و همچنین گسترش پروازهای مشهد وجود داشت که پس از رفع موانع پروازی، به این درخواست‌ها ترتیب اثر داده خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.