| کد خبر: 151765 |

مه‎آبادی در مراسم بزرگداشت کنترل ترافیک هوایی:

بحران منطقه‎ای قطر با نقش‎آفرینی کنترلرهای پرواز ایران رفع شد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی مراقبت پرواز به نقش‎آفرینی و تاثیرگذاری کنترلرهای ترافیک هوایی کشور بویژه در رفع بحران قطر پس از تحریم هوایی این کشور اشاره کرد و آن را بالاترین خدمت و اوج وفاداری ملی دانست.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی مراقبت پرواز به نقش‎آفرینی و تاثیرگذاری کنترلرهای ترافیک هوایی کشور بویژه در رفع بحران قطر پس از تحریم هوایی این کشور اشاره کرد و آن را بالاترین خدمت و اوج وفاداری ملی دانست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‎الله مه آبادی امروز، شنبه 29 مهر، در مراسم گرامیداشت روز جهانی مراقبت پرواز که با هدف تقدیر از فعالان و برترین‎های این حوزه در شرکت فرودگاه‎ها برگزار شد، ضمن تبریک این روز، ضرورت تقدیر از مراقبان پرواز به منظور توسعه فرهنگ ایمنی در حمل و نقل هوایی را از عوامل نامگذاری روز 20 اکتبر به این حرفه دانست و در مورد آن گفت: مراقبت پرواز شغلی چندوجهی و چند جانبه، پویا، متنوع، چالشی و هیجان‎انگیز است که به مشاهده دقیق و استفاده از تجربیات گذشته و توجه به جزییات اتکا دارد و این ویژگی‎های خاصی را در افراد می‎طلبد.

وی با اشاره به اینکه این حرفه مطابق با رویه‎ها و استانداردهای دقیق کاری در محیطی سازمان یافته انجام می‎شود، گفت:

مه آبادی مراقب پرواز را حافظ جان و خدمت‎رسان به مردم و خلبانان دانست و در بیان اهمیت جایگاه این حرفه گفت: این حرفه با تمام اعضای مرتبط با صنعت هوانوردی ارتباط دارد و معرف شرکت فرودگاه‎هاست و با توجه به عبور هواپیماهای بین‎المللی از آسمان ایران و تعامل مراقبان پرواز با خلبانان دیگر کشورها به نوعی معرف و نماینده فرهنگ ایران در جهان هستند .

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر تاثیر مراقبت پرواز بر متغیرهای خرد و کلان همچون اقتصاد و سیاست گفت: در دو سال اخیر جلوه‎های خاصی از کنترلرهای ترافیک هوایی ایران به جهانیان نشان داده شده است، بویژه در بحران قطر توانمندی آنها در شبکه کنترل هوایی ایران معادلات را هم زد و توانستند در ده ساعت کاری با انجام ده‎ها مکاتبه و صدها تعامل و پذیرش پروازهای متعدد بالاترین خدمت و اوج وفاداری ملی را نشان دهند که مورد تقدیر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی نیز قرار گرفتند.

مه‎آبادی در ادامه خطاب به مراقبان پرواز گفت: شما اوج شعار فردی و سازمانی و تعهد خود را به نمایش گذاشتید و به گفته رئیس کمیسیون امنیت ملی یکی از موفق‎ترین کارنامه ها را با اقدام سریع و کامل خود که نشان‎دهنده توان بالا و عشق وافرتان به کشور بود به دست آوردید.

وی با تاکید بر اینکه در سه سال اخیر اتفاقات خوبی در آن افتاده است، افزود: سال های پیش در ساختار فضایی مشکلات زیادی داشتیم و سختی کار کنترلرهای پرواز زیاد بود ولی امروز راه‎های هوایی دو طرفه به یک طرفه تبدیل شده‎اند و با بهبود وضعیت مسیرها و ترمینال‎های هوایی دشواری‎ها کاهش یافته است.

مه‎آبادی با بیان اینکه تمام سامانه‎های جدید رادیویی و سوئیچینگ مورد نیاز خریداری شده است، گفت: همچنین علاوه بر رادارهای خریداری و نصب شده، پنج تا شش رادار دیگر نیز خریداری خواهیم کرد و امیدوارم تا دو سال دیگر در نوسازی سامانه‎ها به جایی برسیم که تا 20 سال دیگر مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مورد تامین و آموزش منابع انسانی نیز گفت: به مسائل آموزشی کنترلرهای پرواز توجه خاصی کرده ایم و در قالب تربیت مدیران آینده این صنعت اکنون گروهی از آنها در حال آموزش تخصصی هستند. به منظور بهبود وضعیت معاش نیز با کمک دولت و مجلس از قانون خاص استفاده کرده‎ایم و به سرعت مشغول عملیاتی کردن این قانون هستیم که امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری را برای کارکنان این حوزه ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.