| کد خبر: 143662 |

مه آبادی در کمیسیون مستندسازی و تعیین بهره‎بردار:

شرکت فرودگاه‎ها از پیشتازان مستدسازی اراضی است

رحمت‎الله مه‎آبادی در سیصد و سی و ششمین جلسه کمیسیون مستندسازی و تعیین بهره‎بردار معاونت حقوقی ریاست جمهوری، شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران را یکی از مجموعه‎های دولتی پیشتاز در زمینه مستندسازی اراضی عنوان کرد.

تین نیوز

رحمت‎الله مه‎آبادی در سیصد و سی و ششمین جلسه کمیسیون مستندسازی و تعیین بهره‎بردار معاونت حقوقی ریاست جمهوری، شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران را یکی از مجموعه‎های دولتی پیشتاز در زمینه مستندسازی اراضی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در این جلسه که امروز؛ 30 مرداد، به میزبانی شرکت فرودگاه‎ها برگزار شد، درباره فعالیت‎ها و حساسیت‎های این شرکت گفت: شرکت فرودگاه‎ها به اذعان مسئولان بزرگترین، حساس‎ترین، تخصصی‎ترین و پرمسئولیت‎ترین شرکت دولتی ایران است  که کل آسمان کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در طول شبانه روز 2500 پرواز در آسمان ایران انجام می‎شود، گفت: آخرین حرکت مهم و راهبردی ما در زمینه پروازهای عبوری، مربوط به عبور هواپیماهای قطری از آسمان ایران بعد از تحریم کشورهای همسایه بود. این کار با وجود اینکه درآمد زیادی نداشته است، اما از نظر سیاسی و دیپلماسی کمک زیادی به ایران می‎کند.

مه‎آبادی افزود: کاری که برای پروازهای قطری انجام دادیم، در حالت عادی شش ماه طول می‎کشید اما با توجه به اینکه از قبل مسیر هوایی جنوب کشور را پیش‎بینی کرده بودیم، با تلاش همکارانمان در زمانی بسیار کوتاه آمادگی لازم به وجود آمد و سازمان هواپیمایی بین المللی(ایکائو) نیز از ما تقدیر کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید براینکه طبق گزارشات بین‎المللی ، کشورهای جهان و ایران تا 15 سال دیگر فرصت دارند که سهم خود را از بازار جهانی حمل و نقل هوایی بگیرند، گفت: ایران در یک منطقه ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک قرار دارد  که مسیرهای هوایی بسیار مهمی از آسمان آن می‎گذرد. با تلاش‎های انجام شده، اکنون به مهمترین آسمان منطقه تبدیل شده‎ایم و باید سرمایه‎گذاری زیادی برای آینده انجام دهیم.

وی افزود: ما در گذشته خطوط هوایی محدود و دو طرفه‎ای داشتیم که ایمنی پروازها را به خطر می‎انداخت. برای همین، طرحی به نام "طرح فراملی آسمان ایرانشهر" را از دوسال قبل آغاز کردیم و در چند فاز توانستیم مسیرهای هوایی را اصلاح کنیم و به این ترتیب ایمنی پروازها افزایش یافته و همچنین با کوتاه شدن مسیر و زمان پرواز، مصرف سوخت و استهلاک قطعات هواپیما و صرفه‎جویی مالی کاهش چشمگیری صورت گرفته است و این موضوع،  افزایش پروازهای عبوری را به دنبال داشته است.

مه آبادی با اشاره به اینکه خرید هواپیمای فلایت چک و بررسی دوره‎ای و منظم سامانه‎های ناوبری و مسیرهای پروازی، نقش بسیار زیادی در اجرای این طرح‎ها و افزایش ایمنی پروازها داشته است، گفت: امسال پروازهای حج برخلاف سال 94، با آرامش و اطمینان زیادی در حال انجام است، ضمن اینکه علاوه بر رشد پروازهای عبوری رشد چشمگیری را در پروازهای داخلی داشته‎ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران افزود: ما در مسائل مربوط به ناوبری و مسیرها هوایی تقریبا کار ناتمامی نداریم و در زمینه رادار و تجهیزات کمک ناوبری نیز خریدهای لازم را انجام داده‎ایم که در حال ورد به کشور و نصب هستند اما محدودیت‎های ما بر روی زمین، به گلوگاه توسعه این صنعت تبدیل شده است.

وی با تاکید براینکه کمیسیون مستندسازی و تعیین بهره‎بردار معاونت حقوقی ریاست جمهوری می‎تواند در زمینه رفع مشکلات اراضی فرودگاه‎ها به یاری شرکت فرودگاه‎ها بیاید، گفت: فرودگاه مهرآباد به عنوان یک سرمایه ملی، روزانه 400 پرواز ا مدیریت می کند، ولی فضای اطراف آن اشغال است و تنها 11 درصد از این منطقه در اختیار شرکت ما قرار دارد. بنابراین درخواست می‎کنم رفع مشکل اراضی مهرآباد را در اولویت برنامه‎های خود قرار دهید.

مه آبادی افزود: طبق گزارش نهادهای ذی‎ربط، بعد از سازمان اوقاف، بیشترین فعالیت را برای مستندسازی اراضی خود انجام داده‎ایم که با همکاری نهادهای ذی‎ربط می‎توانیم این کار را از این هم سریع‎تر انجام دهیم.

به کارگیری ظرفیتهای کمیسیون برای رفع مشکل اراضی فرودگاهها

رئیس کمیسیون مستندسازی و تعیین بهره‎بردار  معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز در این جلسه با بیان اینکه دستور این جلسه به رفع مسائل مربوط به مستندسازی اراضی فرودگاه‎ها اختصاص دارد، گفت: پیش از این یک تصمیم کلی گرفته شد که به دلیل حساسیت موجود و حفظ جان مسافران و دیگر ملاحظات، محدوده فرودگاه‎ها باید به نام شرکت فرودگاه‎ها مستندسازی شود اما اینکار در عمل با مشکلاتی روبرو شده است.

اسماعیل عباسی با تاکید بر اینکه "باید تا جایی که می‎شود از ظرفیت‎های موجود در کمیسیون برای رفع موانع و برقراری تعامل و تبادل با مجموعه‎های مختلف از جمله بخش نظامی استفاده کرد" گفت: در این مسیر با کمک نهادهای مربوطه می‎توانیم مشکلات را بهتر حل کنیم.

وی افزود: باید در روند مستندسازی فرودگاه‎ها با توجه به پیچیدگی شرایط فرودگاه مهرآباد، اولویت کار را به آن بدهیم و رفع مسائل دیگر فرودگاه‎ها را نیز در کنار آن به پیش ببریم.

سیصد و سی و ششمین جلسه کمیسیون مستندسازی و تعیین بهره‎بردار (اموال غیرمنقول دستگاههای اجرایی) با حضور اعضا شامل معاون امور حقوقی دولت، مشاور معاونت حقوقی رئیس جمهوری، معاون حقوقی وزیر راه و شهرسازی، معاون سازمان جنگل‎های وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد کشور، معاون سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل اموال دولتی وزارت امور اقتصادی، رئیس امور حقوقی سازمان برنامه و بودجه، سرپرست امور حقوقی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل حقوقی سازمان ثبت اسناد کشور، مدیرکل سازمان جنگل‎های وزارت جهاد کشاورزی، معاون اداره کل اموال دولتی وزارت امور اقتصادی، رئیس امور مستندسازی معاونت حقوق رئیس جمهوری و معاون حقوقی سازمان برنامه و بودجه و همراهی رحمت‎اله مه آبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، غلامحسین باقریان، عضو هیئت مدیره و معاون عملیات هوانوردی، معصومه ابراهیمی، عضو هیئت مدیره و سرپرست دفتر حقوقی، ابراهیم مرادی، عضو هیئت مدیره، سید احمد مومنی رخ، مشاورعالی مدیرعامل، حمیدرضا سیدی، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی و حسین رفیعی مدیر ساماندهی عرصه و املاک فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

گفتنی است این نخستین باری است که این کمیسیون جلسه خود را خارج از دفتر خود برگزار می کند و این موضوع حاکی از اهمیت و حساسیت فرودگاه‎ها و همچنین نویدبخش همکاری هرچه بیشتر اعضای آن در رفع سریع‎تر مشکلات پیش روی مستندسازی اراضی فرودگاه‎های کشور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.