| کد خبر: 142193 |

اعزام 3 هزار و 488 زائر تمتع از فرودگاه همدان

مدیر فرودگاه همدان گفت: با وضعیت موجود فرودگاه همدان، توانایی و ظرفیت انجام بیش از 10 پرواز در هر روز از فرودگاه همدان وجود دارد.

تین نیوز
مدیر فرودگاه همدان گفت: با وضعیت موجود فرودگاه همدان، توانایی و ظرفیت انجام بیش از 10 پرواز در هر روز از فرودگاه همدان وجود دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه همدان؛ سهراب کلوندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه فرودگاه همدان امسال میزبان زائران استان کردستان نیز هست، افزود: 25 کاروان در قالب 3 هزار488 زائر و با 13 پرواز از این فرودگاه عازم مدینه منوره شده‌اند و برنامه بازگشت زائران به استان نیز در نیمه دوم شهریورماه خواهد بود. 

مدیر فرودگاه همدان با اشاره افزایش 44درصدی پروازهای فرودگاه همدان خاطر نشان کرد: در تلاشیم که مردم همدان از عملکرد فرودگاه رضایت داشته باشند.

وی با اشاره به  عملیات اعزام زائران  تمتع 96 گفت: از مجموع 54 فرودگاه کشور، 20 فرودگاه ایستگاه پروازی حج هستند که فرودگاه استان همدان از نظر تعداد پرواز و شمار زائران جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

کلوندی اظهار داشت: در گذشته مشکلاتی همچون کمبود فضای ترانزیت، کمبود فضای نمازخانه و کمبود سرویس بهداشتی حس می‌شد که خوشبختانه با پیگیری‌های لازم تمامی این مشکلات برطرف شده است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه شرکت‌ فرودگاه‌ها ایجاد بستر و زیرساخت لازم برای پرواز ایمن است، اظهار داشت: زیرساخت‌هایی همچون باند، پارکینگ هواپیما، سیستم‌های کمک ناوبری، تجهیزات ایمنی و امنیتی، ایجاد تسهیلات مناسب برای مسافران همچون تأمین پارکینگ، ایجاد راه‌های هوایی و مدیریت بر این راه‌ها و خدمات امداد و نجات فرودگاهی، از جمله وظایف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

کلوندی بیان کرد: با توجه به اینکه فرودگاه همدان میزبان زائران کردستانی و اهل‌ تسنن نیز است، 10 واحد حمام نیز برای این افراد ساخته شده است.

مدیر فرودگاه همدان تأکید کرد: با وضعیت موجود فرودگاه همدان، توانایی و ظرفیت انجام بیش از 10 پرواز در هر روز از فرودگاه همدان وجود دارد.

وی به پروژه‌های موجود در فرودگاه همدان نیز اشاره کرد و گفت: پروژه احداث ترمینال فرودگاه از سال 90 آغاز شده است، اما اکنون برای تکمیل آن به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. همچنین پروژه ساختمان عملیاتی فرودگاه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در ماه‌های آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیر فرودگاه همدان محوطه‌سازی فرودگاه را از دیگر پروژه‌های در دست ساخت عنوان کرد و افزود: این پروژه از سال 94 با اعتبار 2 میلیارد تومان آغاز شد که با مناقصه انجام شده در سال گذشته امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

کلوندی از انجام 2300 پرواز از فرودگاه همدان در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این فرودگاه تنها فرودگاه مسافربری نبوده و اهداف آموزشی، اورژانسی، امدادی و تفریحی و نظامی نیز دارد، 316 پرواز مسافربری و 143 پرواز اورژانسی در سال گذشته در فرودگاه همدان انجام شده است.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه در سال‌جاری 423 پرواز از فرودگاه همدان انجام شده است، یادآور شد: تعداد پروازها نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد محسوسی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال هواپیمایی جمهوری اسلامی 20 دستگاه هواپیما خریداری کرده و 4 دستگاه وارد شده است، با استاندار همدان رایزنی‌های لازم انجام شده تا یکی از این هواپیماها در این فرودگاه فعال باشد.

مدیر فرودگاه همدان افزود: از ابتدای امسال تاکنون 5 هزار و 663 مسافر اعزام به شکل رفت و برگشت داشته‌ایم  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش را مشاهده می‌کنیم.

کلوندی با تأکید بر اینکه فرودگاه آمادگی پرواز عتبات عالیات را دارد، گفت: باید سازمان حج و زیارت بیمه زائران را تأمین کند که بر اساس رایزنی‌های انجام شده از اوایل شهریور این موضوع انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.