| کد خبر: 139843 |

دستگاه‎ها کمک ناوبری فرودگاه زاهدان وارسی شد

در عملیات وارسی پروازی فرودگاه زاهدان، صحت عملکرد دستگاه‎ها و سامانه‎های کمک ناوبری این فرودگاه تایید شد.

تین نیوز

در عملیات وارسی پروازی فرودگاه زاهدان، صحت عملکرد دستگاه‎ها و سامانه‎های کمک ناوبری این فرودگاه تایید شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه‎های استان سیستان و بلوچستان، در این عملیات دستگاه‎های کمک ناوبری ILS,DVOR/DME فرودگاه زاهدان توسط هواپیمای فلایت چک، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین سامانه طرح پرواز الکترونیکی در فرودگاه‎های زاهدان، ایرانشهر و زابل نیز فعال شده‎ است که تمامی فرآیند تهیه، اصلاح، پذیرش و ارسال طرح‎های پرواز هواپیماها به صورت هوشمند و الکترونیکی با دقت بالا و صرفه‎جویی در وقت و هزینه انجام می‎شود.

این فرودگاه همچنین با هدف تامین برق مورد نیاز باند جدید فرودگاه زاهدان و سیستم‎های کمک ناوبری پایدار اقدام به کابل‎کشی پست‎های برق  35 و 17 به طول 30 کیلومتر کرده است.

در ادامه فعالیت‎های انجام شده در اداره کل فرودگاه‎های استان سیستان و بلوچستان، سیستم اطلاعات هواشناسی و برج مراقبت فرودگاه زابل بر روی بستر فیبرنوری به یکدیگر مرتبط شدند. در پی این عملیات، سیستم اطلاعات هواشناسی شامل جهت وزش باد، فشار و سرعت وزش باد از طریق دستگاه‎های هوشمند هواشناسی به وسیله فیبر نوری بر روی نمایشگر برج مراقبت ارسال می‎کند.

بهسازی و زیباسازی فضای داخلی ترمینال و نمازخانه فرودگاه زاهدان با استفاده از هنر و خلاقیت هنرمندان ایرانی و ساخت پارکینگ خودرویی شبانه‎روزی برای مسافران با امکان هشت موقعیت پارک در مکانی با مساحت 9 هزار متر مربع و ظرفیت 160 خودرو از دیگر پروژه‎های انجان شده در اداره کل فرودگاه‎ها استان سیستان و بلوچستان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.