| کد خبر: 30288 |

مدیرعامل راه آهن توضیح داد:

◄ علت ارجاع یک بند از طرح توسعه ریلی به کمیسیون برنامه و بودجه

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ نمایندگان موضوع تخصیص 29 درصد از ارزش فروش میعانات گازی به شرکت‌های گازی و پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی به وزارت راه و شهرسازی به منظور توسعه حمل و نقل ریلی کشور را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

به گزارش تین نیوز، محسن پورسید آقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن در شانزدهمین جلسه اتاق فکر ریلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر توسعه سیستم ریلی کشور گفت: سیاست مقام معظمی رهبری توسعه راه آهن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: تخصیص بخشی از فروش میعانات گازی به شرکت‌های گازی و پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی به وزارت راه و شهرسازی می تواند نقطه عطفی برای راه آهن باشد لذا باید تلاش کرد تا این طرح به نتیجه برسد؛ بی تردید این وجوهات مشکلات صنعت ریلی را تا حد زیادی حل می کند.

پورسید آقایی بیان کرد: نمایندگان در خصوص موضوع تخصیص 29 درصد از ارزش فروش میعانات گازی به شرکت‌های گازی و پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی، به وزارت راه و شهرسازی تذکراتی داده اند که موجب شد تا طرح به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شود تا هفته آینده دوباره بعد از رفع ابهامات به صحن برگردد.

گفتنی است؛ در همین زمینه، لاریجانی، رییس مجلس گفته است: در این ماده آمده است تا 29 درصد از ارزش فروش میعانات گازی به شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی به وزارت راه و شهرسازی به منظور توسعه حمل و نقل ریلی کشور پرداخت شود، این در حالی است که ما رقم تعیین نمی‌کنیم از این جهت به منظور بررسی بیشتر باید به کمیسیون ارجاع شود.  

نمایندگان با 158 رای موافق، 22 رای مخالف و 3 رای ممتنع با ارجاع این بند به کمیسیون موافقت کردند.

شایان ذکر است بر اساس این طرح قرار است دولت از محل فروش میعانات گازی به شركت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی، معادل درصدی از صادرات نفت (نفت خام و میعانات گازی) را كه هرساله به صندوق توسعه ملی واریز می‌كند به نرخ روز محاسبه و برای توسعه حمل و نقل ریلی كشور به شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اختصاص دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.