| کد خبر: 265459 |

هشدار رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری درباره تهی کردن حمل و نقل ریلی از بخش خصوصی

علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری از وصول گزارش هایی درباره تهی شدن صنعت ریلی از بخش خصوصی خبر داد.

تین نیوز

علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری از وصول گزارش هایی درباره تهی شدن صنعت ریلی از بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش تین نیوز،  رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری که در نهمین دوره همایش مبارزه با فساد سخن می گفت از فعالان بخش خصوصی خواست تا این موضوع را با کمک نهادهای نظارتی پیگیری کنند.

بنا به اعلام پایگاه خبری صنعت صنف، آقا محمدی تصریح کرد: به ‌تازگی گزارش‌هایی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد، عده‌ای در حالی تهی کردن صنعت حمل و نقل ریلی از بخش خصوصی هستند. این مساله باید با صدای بلند مطرح شود. البته بخش خصوصی همیشه این گلایه را دارد که گوش شنوایی نیست. از این رو شاید لازم باشد که اتاق با نهادهای نظارتی جلساتی برگزار کند. آنها هم به طور حتم درخواست‌های اتاق بازرگانی را در اولویت قرار می‌دهند.

علی آقامحمدی در این رویداد در سخنانی بر ریشه‌یابی فساد، کشف به موقع و مجازات سریع عوامل آن تاکید کرد و گفت: فرآیند رسیدگی به برخی پرونده‌های مربوط به فساد سالیان سال به طول انجامیده و پس از آن هم احکامی صادر شده است که به قدر کفایت بازدارنده نیست.

آقا محمدی با تاکید بر ضرورت بازدارندگی نوع برخورد با پدیده فساد افزود: در دوره‌ای این چالش مطرح بود که چرا رتبه ایران در شاخص سهولت کسب‌وکار قابل قبول نیست و چگونه این رتبه بهبود پیدا می‌کند؟ از این رو، این دو راهکار مطرح شد که با ایجاد پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار و تشکیل دادگاه‌های قضایی، جایگاه ایران 50 رتبه بهبود پیدا می‌کند.

این دو اقدام انجام گرفت و در ادامه مطلع شدیم که فسادی در تعیین رتبه‌ها شکل گرفته و برخی کشورها مبالغی را برای کسب نمره بهتر به کارشناسان پرداخت می‌کردند که درنتیجه آن، ارزیابی کشورها تحت عنوان شاخص سهولت کسب‌وکار به طور کامل متوقف و برچیده شد.

او از اتاق تهران درخواست کرد که در زمینه بررسی و ارزیابی شاخص ادراک فساد پیشقدم شود و سازمان ارزیابی‌کننده را شناسایی و نوع ارزیابی آن را بررسی کند.

آقامحمدی اضافه کرد: مانند آنچه در شاخص سهولت کسب‌وکار شاهد بودیم، ممکن است رتبه ایران در شاخص ادراک فساد نیز در این سطح نباشد و بسیار بعید است که جایگاه ایران در زمینه فساد از کشورهای آفریقایی نازل‌تر باشد. اما این بررسی‌ها نباید از اهمیت مبارزه با فساد نزد سیاست‌گذاران بکاهد. وجود فساد به هیچ‌وجه قابل قبول نبوده و چهره ایران از منظر تجارت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گریزی هم به فساد افشا شده در واردات چای زد و اظهار داشت: فساد این بار هم در یک امر بدیهی که میزان واردات و میزان ارز تخصیص یافته سالانه به آن مشخص بوده، رخ داده است.

برندهای چای در کشور مشخص هستند و مدت‌هاست که در این زمینه فعالیت می‌کنند. اما چگونه ممکن است یک برند که سابقه چندانی هم نداشته وارد این عرصه می‌شود و 50 درصد سهم بازار را تصاحب ‌می‌کند در حالیکه یک عده که چند نسل در این حوزه فعالیت کرده‌اند، 5 درصد سهم بازار را هم ندارند؟ آیا این فرد تاجر نبوده، جزو اتاق بازرگانی یا اتاق اصناف نبوده است؟ نهادهایی مانند اتاق بازرگانی یا دیگر تشکل‌ها وجود دارند که باید این موارد را برای حفظ آبروی خود مطرح کنند.

علی آقامحمدی همچنین پیشنهاد کرد که مجموعه‌ای برای مبارزه با فساد در اتاق تهران تشکیل شود که ماهانه جلساتی را با نهادهای نظارتی برگزار کرده و از ماحصل این جلسات، گزارش‌هایی را برای مقامات عالی‌رتبه ارسال کند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن 22 5

    آقای راشدی و دوستان همیشه در صحنه و عاشقان سید میعاد صالحی تشریف بیاورید و یک سری فحش و ناسزا هم نثار این آقای آقامحمدی کنید که اصلا غلط کرده این حرف ها را زده .
    حتما ایشون هم از ایادی آقای دکتر آقائی و سعید نژاد و خدائی و ... هست وگرنه میعاد ما آخر مرام معرفت مدیریت و علم وفن ریلی است و مانندش در جهان وجود ندارد
    میعاد منجی عالم حمل ونقل ریلی است که به لطف پروردگار در این برهه از زمان ظهور کرده است.
    آقا محمدی اصلا کیلوئی چنده که بخواهد در مورد عملکرد میعاد عزیز اظهار نظر کنه

    • راشدی 10 14

      پدیده نفوذ منافقین در دستگاهها جدی است و تضعیف دستگاهها با شانتاژ تبلیغاتی در دستور کار است سربازانشان در قالب دورغین و نفاق کارمند راهن و دلسوز راهن و ...‌ خود را جا میزنند بهوش باشید تا فخری پور تکرار نشود ....‌ مرگ بر منافق

    • ناشناس 17 4

      دستگاه های نظارتی کجا هستند؟ آقای آقامحمدی به وضوح گفته دستگاه های نظارتی باید صدای بلند اعتراض فعالان ریلی را بشنود.
      خب دیگه صدا از این بلندتر که مشاور اقتصادی رهبر کشور خودش داره با زبان خودش حرف میزنه؟
      چرا کسی پدیده راه آهن را به عنوان یک کیس امنیتی .... با احتمال بالا نگاه نمی کند؟ حتما باید این ناراضی تراشی های مدیرعامل راه آهن منجر به یک فاجعه بزرگ شود و بعد ورود کنید آقایان نظارتی؟

    • ناشناس 4 5

      همه جا منافقین جدید و قلم مزد گیر و نفوذی هاهستند در قالب های دلسوز راه آهن کارمند راه آهن غلام و...‌ حراست کجایی خوابی

    • راشدی 2 4

      باز هم نفوذی ها بدون نام نشان یا با نشان کار مند راه آهن کارشناس ریلی دلسوز راه آهن و....نفوذ برای الان نیست و غربی ها از قدیم الایام در این کشور نفوذی داشته اند و بعد از انقلاب هم این نفوذی ها غیب نشده اند و قطعا کار می کنند و به فراخور آن لو می روند.

      بیگی نژاد تاکید کرد: نفوذی ها حالا حالاها هستند ممکن است هر چه جلوتر برویم نفوذی ها بیشتر هم شوند و فرآیند کاری آنها نیز تغییر کند

    • ناشناس 2 3

      رییس قوه قضاییه در سخنانی قاطع فرمودند وقتی مبارزه با فسادو غارت و چپاول آغاز میشود بلافاصله تخریب ها توسط عوامل مفسد شروع میشود.‌......
      دکتر صالحی عزیز از شانتاژمفسدین نهراسیده و دست دزدان را قطع کنید
      عوامل مفسدین و نفوذی ها طی کارمند راه آهن دلسوز راه آهن و کارشناس ریلی و..... در حال دروغ پراکنی و شانتاژ هستند

  • ناشناس 18 6

    آقامحمدی هم فهمید اوضاع راه آهن چقدر خراب است. امیدواریم تیم میعاد صالحی ایشان را هم به برچسب بانیان وضع موجود مزین نکنند.

  • ناشناس 19 7

    می بینم که از دفتر رهبری هم صدای بلند اعتراض به مدیران بی تدبیر به گوش می رسد .
    انشالله شاهد اقدام فوری وزیر راه در تغییر مدیران ناکارآمد راه آهن و سازمان راهداری باشیم. .

  • ناشناس 8 17

    برخی ها در نظام قصد تخریب دکتر صالحی این سید اولاد پیغمبر را دارند و موفق نخواهند شد

    • ناشناس 8 2

      تو خوبی فقط میعاد خان!!!

  • بسیجی 12 18

    جناب آقامحمد گزارش ها رو دارو دسته پورسید آقایی فرستادن و فعلآ چون منافع شون بخطر افتاده دست به همه جا می اندازند لطفاً در مورد ثروت باد آورده پورسید آقایی و اعضای شرکت های خصوصی که دوریال پول نیاوردن فقط با زد و بند و گرفتن وام 4درصد در زمان چپاول و یغما یعنی سالهای دهه هشتاد و نود تمام دارایی راه آهن به ثمن بخس و مفت توسط باند دادمان و پورسید آقایی و سعید نژاد به اینها واگذار شد حالا شدن بخش مثلاً خصوصی
    جناب آقامحمد لطفاً بازرس ویژه بفرستید تمام روند خصوصی سازی بازنگری بشه حتما همش بدولت عودت خواهد شد چون تخلف های عدیده ای توسط این باند مخوف صورت گرفته

    • ناشناس 13 8

      خجالت هم خوب چیزیه ...
      دیگه اسم شهید دادمان رو هم داری خراب می کنی آخه وقیح؟ طرفداری از میعاد صالحی تا چه حد؟«

    • ناشناس 3 4

      همه جا منافقین جدید و قلم مزد گیر و نفوذی هاهستند در قالب های دلسوز راه آهن کارمند راه آهن غلام و...‌ حراست کجایی خوابی

  • ناشناس 0 3

    آقای دکتر سید معاد صالحی عملکرد خوبی داشته نصبت به حقوق کارگران شرکت تراورس مدیر عامل های قبلی خانواده کارگر رانابود کردن اما یه سوال چرا نیروی شرکت تراورس تجمی نمی‌شود یه خانواده 6نفره حقوق 10تومنی میگیره با این اوضاع مملکت توروم چرا ارتباط بازدید سیر حرکت تجمی شدن اما کارگر شرکت تراورس پیمانی هست چرا لباس کار هر دوسالی یک بار میدن کفش کار نمیدن چرا یه کارگر شرکت تراورس 3ملیون بیمه ازحقوقش کم میشه همه به فکر جیب خودشون هستن چوب خدا صدا ندارد مگر ما انقلاب نکردیم اجساد ما الانم زیر خاک هستن درمرزها

  • ناشناس 0 0

    حداغل تجمی کنن کارگر شرکت تراورس ما انقلاب کردیم شهید دادیم سخنان امام خمینی را فراموش کردین خون شهیدان پایمال شده هر4سالی یه ریس جمهور میاد باند خودش را جایگزین میکنه اصول گرا نمیدونم نا اصولی راه انداختن تو مملکت اگر مسلمانی پیدا بشه بخواد به نفع مردم باشه ترورش میکنن