| کد خبر: 265134 |

◄ سانحه ریلی لرستان به خیر گذشت/ امکان کشته شدن 50 نفر وجود داشت + اولین فیلم

این سانحه ریلی می‌توانست خدای ناکرده بیش از ۵۰ کشته و زخمی برجای بگذارد.

تین نیوز

در پی وقوع یک حادثه ریلی خطرناک در راه آهن لرستان که منجر به مصدومیت چند مسافر و کارکنان قطار شد و حتی یکی از مصدومان دچار قطع عضو نیز شد، برخی کارشناسان ریلی تاکید کردند که از سانحه امروز به سادگی نباید عبور کرد.

به گزارش تین نیوز، کارشناسان ریلی در تحلیل این حادثه عنوان کردند که بعد از حوادث قطار هفتخوان، طبس و همدان، سانحه امروز که ناشی از رخداد ۲ سانحه همزمان فرار واگن باری و عدم مسدودی بلاک از سوی راه آهن و برخورد قطار مسافری سبک ریل باس با سرعت پایین به خاطر شرایط منطقه بود، این سانحه ریلی می‌توانست خدای ناکرده بیش از ۵۰ کشته و زخمی برجای بگذارد و دومین سانحه مرگبار در دوران مدیریت کنونی راه آهن آن هم در آستانه انتخابات مجلس باشد.

همچنین فیلمی در یکی از کانال های تلگرامی ریلی به عنوان اولین فیلم از این حادثه منتشر شده که یکی از کارشناسان در توضیح آن نوشته است: اولین فیلم از فاجعه ریلی ناحیه لرستان نشان می‌دهد قبل برخورد قطار باری از خط خارج شده است. همچنین مشخص است که واگن تازه و نو بوده و قطعا خط در این سانحه مقصر است.

به گزارش تین نیوز، حادثه ریلی ذکر شده حدود ساعت ۸:۱۵ صبح امروز یکشنبه ۱۲ آذر رخ داد و طی آن یک دستگاه ریل باس محلی دورود به اندیمشک با واگن باری خالی در محور لرستان ( بلاک چمسنگر به کشور) برخورد کرد که بر اساس اعلام استانداری لرستان این حادثه پنج مصدوم داشته که برخی از آنها مسافران ریل باس هستند.

اولین فیلم از حادثه ریلی لرستان را ببینید و در صورت تمایل تحلیل خود را در زیر این خبر بنویسید تا به عنوان دیدگاه  شما منتشر کنیم:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 35 29

    باید عاشوری جعفری اسماعیلی اعلایی و ... همه اعضا باند پورسید آقایی و مدیر و معاون پرسنلی حراست فورا از کار بر کنار و اخراج بشن پدیده نفوذ جدی است

    • ناشناس 24 23

      میعاد صالحی که دو ساله با اینا کار می کنه رو چیکارش کنیم حالا؟؟؟؟

    • ناشناس 17 18

      باید چشماشو به خیانتکاران و عوامل باندپورسید آقایی روشن کنیم آن الله بصیر و بالعباد

    • ناشناس 19 13

      خب اگه کسی بعد از دو سال جلوس بر صندلی معاونت وزیر، چشماش هنوز قدرت تشخیص نداشته باشه و دائما تقصیرات رو بندازه به گردن قبلی ها، اون موقع نتیجه می گیریم که چشماش چیه؟!
      آفرین پسر خوب. چشماش چیزه. شایدم مشکل از چشماش نیست، از مغزی، قلبی، چیزیه.

    • ناشناس 15 10

      چشاش ده دهم هست اما دلش با قبلی هاست
      از قدیم گفتن کاری رو که دل بخواد دست می کنه

  • ناشناس 29 26

    آقا ما فکر میکردیم سفر با قطار ایمن تره.
    الحمدله دولت جدید با بکار گیری میعاد صالحی نخبه صنعتی شریف مشت محکمی بر دهان همه دانشمندان زد تا بهشون ثابت کنه که هرگز این گونه نیست

  • ناشناس 19 25

    میعاد صالحی دولت روحانی صندوق بازنشستگی رو آباد کرد الآنم راه آهن رو . دمش گرم با این مدیریت عالی.

  • ناشناس 26 11

    چجوری گفتن بیش از 50 نفر احتمال تلفات داشته؟؟

    شما که میخوای تخریب کنی اصلا بگو کل مسافرا ممکن بود بمیرن! کی به کیه!

  • Tu 15 10

    اون کانال تلگرامی توسط یک سری لوکومتیوران و رئیس قطار اداره میشه، نو بودن بدنه واگن چه ربطی به سلامت سیستم ترمز، قلاب یا بوژی داره، شاید راهبری نادرست و اعمال شوک حین حرکت باعث انفصال واگن‌ها شده یا هر احتمال دیگه ای، در این فیلم هیچ اثری از خرابی خط وجود نداره پس پیشاپیش قصاوت نکنیم و ذهن مردم رو منحرف نکنیم

    • غضنفر 1 2

      واگن اگر حین حرکت منفصل بشود سیستم ترمز واگن عمل کرده ترمز میشود
      ناحیه اراک و لرستان همیشه از این دسته گلها به آب میدن وقتی کشته ک زخمی میده صداش درمیاد

    • هادی 3 2

      سلام
      همکار محترم از متنی که نوشتین اولا معلوم هست که از همکاران محترم راه آهن هستین . بنده هم طبق فرمایش شما که فرمودین نو بودن واگن دلیل بر معیوب بودن خط و علت سانحه هست کاملا موافقم . ولی نوع راهبری ، خرابی های قلاب و بوژی و ... هم دور از انتظار هست . ولی چیزی که مسلم هست خطای انسانی با توجه به اینکه ۲ واگن انتهایی قطار در بلاک مانده محرض هست . آن هم فقط یه علت داره وقتی مامورین فنی در راه آهن از یک آبدارچی تو بانک هم دریافتی حقوق و مزایاشون کمتر هست و تمام ذهن و فکر پرسنل شده چگونگی تامین مخارج و هزار بدبختی ، بیچاره دیگه هوش و هواسی براش نمی مونه .و......

  • مهدی 6 13

    متاسفانه در کشور ما در پست های خیلی مهم آدمهای ناکارآمد وغیرمتخصص در مدیریت هستند صرفا مدرک ورابطه در این مورد حکم می‌کند وافراد باتجربه به عنوان کارگر بکار گرفته می شوند.درچندسال اخیر با زد وبند مهمترين واصلی ترین وحساس ترین رکن راه اهن یعنی خط وابنیه فنی به بخش خصوصی واگذار شد.که موجب نارضایتی وبی انگیزگی کلیه نیروهای شدکه متاسفانه هرچند وقت یکبار مشاهده اینچنین حوادثی در راه اهن هستیم.خواهشمندیم اگه واقعا این مملکت و سرمایه اش برای مسئولین مهم است بطورجد وارد مسئله شوند ومشکل رابطور اساسی حل کنند

  • خط 8 14

    واقعا باید به حال راه آهن با چنین مدیران نالایق گریست

  • مصی 10 5

    از روزی که راه اهن واگن‌ انتهای قطارها(تریچک)رو حذف کرد باید انتظار همچین اتفاقهایی را داشته باشیم . این اولین قطار نبوده و نیست

  • آیریا 3 13

    مثل اینکه راننده قطار دچار قطع عضو شده کی میخواد پاسخگوی زندگی به فنا رفته ی این بنده خدا باشه؟ اینا میگذرن ولی دیگه اون راننده قطار هیچوقت زندگیش مثل قبل نمیشه بدترم میشه ، چیکار دارین میکنین؟ تا الان فکر میکردم قطار ایمن ترین وسیله واسه مسافرته...

    • ناشناس 13 1

      راننده نبوده!! شما اول اطلاعاتتو چک کن بعد نظر بذار

  • Amir 10 12

    بی مدیریتی بی مسئولیتی بی آگاهی یعنی یه مشت ول افتاده تو راه آهن که نمیدونن چی به چیه الان سفر با قطار رو نا ایمن کردین برا مردم ...

  • ناشناس 8 13

    همش از بی مسئولیتی بی تدبیری بی مدیریتی و بیخالیه
    این اتفاقات رخ میده
    ایستگاها هنوز ب هیچی مجهز نیستن حتی یه بلندگو برای اطلاع رسانی ب مردم

  • مسعود بختیاری 4 6

    وجود یه واگن به اسم تریاک که ریس قطار در اون بود به خاطر همین مسله بوده
    ولی آقایون حذفش کردن وگفتند اضافه هست😘😜

    • ناشناس 12 1

      پورسید آقایی حذف ش کرد چقدر هم سکه داد به اعوان انصارش بابت این کار

    • ناشناس 0 0

      سال ۸۳ و ۸۴ واگن انتها حذف شد پورسیداقایی رییس رجا بود مدیر عامل راه آهن ،سعید نژاد. بود به پورسید آقایی به نظرم ربطی نداشت

  • همایون 6 14

    فقط خواهشا نگویید علت ان لاستیکهای تازیخ گذشته بوده این را گفتم که حواستون باشه سوتی ندید اخه شما ها خیلی باسواد هستید مثل وزیر نیرو که فکر میکرد کولر گازی با گاز شهری کار میکنه

  • ناشناس 32 12

    وقتی که مدیریت ناحیه و روسای ادارات به فکر عیش و نوش و عکس گرفتن برای روزومه کاری باشن بجای اینکه نظارت بر درست کارکردن پرسنل داشته باشند باعث میشه کار خیلی ساده گرفته بشه و چند خطای انسانی و بی احتیاطی چند نفر دست به دست هم بده که هم چین اتفاقی رخ بده و جان چند نفر آدم بی گناه به خطر بیفته و هم چین خسارت مالی زیادی به بیت المال زده بشه،امان از مدیریت رانتی و روسای ادارات زابطه ای و امتیازی بی سواد

  • شاه 6 12

    مسئولین که دیروز اومدن عکساشون گرفتن رفتن بای بای
    اون آقایی که قطع عضو شده متاسفانه خیلی دردناکه و زندگیش نابود شد و باید حسرت بخوره کل زندگیش ...امیدوارم روزی برسه که کشورمون از دست این همه فساد بی لیاقتی دروغ گویی نجات پیدا کنه

  • ناشناس 5 5

    وقتی آقای چنگانی از جایگاه کاری اش در سوانح و هیات تخلفات استفاده ابزاری می کنه خدا هم بلده بزنه پس کله اش
    #اتفاق_ هرمزگان

    • ناشناس 1 0

      اتفاق هرمزگان چی بوده ؟

  • Mosii kar 4 2

    واقعا روز خیلی بدی بود من خودم اونجا بودم تو ایستگاه کشور، انشاالله هیچ وقت شاهد چنین صحنه های نباشیم، کمک راننده آقای سعید ساکی پاش شکسته بود، ۴ نفر دیگه هم احساس ناراحتی میکردن که الحمدالله به خیر گذشت، ولی از اون بدتر اینکه همکار عزیزمون آقای محسن منجزی دیزل بهش زد و متاسفانه یک دست و یه پاش و قطع کرد، هیچ وقت فراموش نمیکنم از بد ترین روزای عمرم بود. انشاالله خداوند کمکش کنه

    • ناشناس 4 0

      خدا به داد راننده دیزل برسه

  • محمد طافی لکوموتیوران 1 1

    درسانحه اخیر لرستان رییس قطار باری ازافراد بازنشته وفراخوان بوده که شاید 6سالبعد ازسی سال بهکار گمارده شده بنظر بنده راه اهن باید ازارجاع چنین مشاغل حساس وپرمخاطره که نیازمند هشیاری بالاست امتناع ورزوونیروی جوان جای گزین نماید

    • قربانعلی زنجانی 0 1

      با سلام و تشکر فراوان
      احسنت

  • لکومتیوران بازنشسته 0 1

    هنگامی که ایادی خاین خوداگاه یاناخوداگاه طرح اجرای قطارهای خاص درنواحی شمال ولرستان رابه اجرادراوردندوکمک لکوموتیوران وترمزبانراحذف کردندبایدشواهدچنین خوادثی بودوبیشترازینباشیم طرح فراخوانی افرادبازنشسته هم یکی دیگر ازشاه کارهای اینرجال جاهل است گماردن مدیران ومسولان نالابق درپستهای خطیرهمه وهمه دخیل دراین پروژه هستند