| کد خبر: 262232 |

◄ رکورد تولید واگن باری شکست

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سال گذشته ۱۵۹۸ دستگاه واگن باری در کشور تولید کردیم که بالاترین رکورد در کل سال های تولید واگن است.

تین نیوز

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سال گذشته ۱۵۹۸ دستگاه واگن باری در کشور تولید کردیم که بالاترین رکورد در کل سال های تولید واگن است.

به گزارش تین نیوز، محمدهادی ضیایی مهر در نشست خبری که امروز در دهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی برگزار شد، گفت: ما در سال گذشته ۱۵۹۸ دستگاه واگن باری در کشور تولید کردیم که بالاترین رکورد تولید واگن باری در کل سال های تولید واگن است. از این تعداد بخش عمده ای را واگن پارس مپنا تولید می کند که از تولیدکنندگان قدیمی حوزه ریلی به ویژه واگن بازی هستند.

وی با بیان اینکه ما برای تولید واگن باری در کشور در دو بخش نیازمند واردات قطعات بودیم، گفت: بحث سیستم ترمز بوده که چند کشور در دنیا بیشتر به تولید این قطعه ورود نکردند. در کشور ما در دو سال گذشته توانستیم سیستم ترمز را توسط یکی از تولیدکنندگان داخلی کشور بومی سازی کنیم و بخش عمده ای از واگن هایی که سال گذشته تولید شد، با سیستم ترمز ایرانی بود.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: البته این قطعه به لحاظ ظرفیتی نیاز به توسعه داشت که تولیدکننده دوم در مپنا اقدام به کار کردند و در دهمین نمایشگاه صنعت حمل ونقل ریلی تولید ترمز واگن باری را رونمایی کردند، هماهنگی های قبلی را با راه آهن انجام دادند و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع تر تاییدیه را به آنها بدهیم تا به عنوان دومین تولیدکننده سیستم ترمز واگن باری فعال شوند و در ادامه این سیستم در بخش مسافری مورد استفاده قرار گیرد.

۲۰ هزار چرخ مونوبلوک در کشور نیاز داریم

ضیایی مهر در ادامه تصریح کرد: در بخش چرخ مونوبلوک هم ما وابسته بودیم که شرکت اصفهان کفریز ظرف دو سال گذشته تولید چرخ مونوبلوک را آغاز کردند و مجوز لازم را از مجموعه راه آهن گرفتند. تقریبا حدود ۲۰ هزار چرخ مونوبلوک در کشور نیاز داریم که حدود ۱۲ هزار عدد مربوط به واگن های باری نو و ۸۰۰۰ هم مربوط به نگهداشت ۳۰ هزار دستگاه واگن باری موجود شبکه است که امیدواریم این شرکت بتواند ظرفیت تولید خود را افزایش دهد که بتوانیم روی تولید داخل متمرکز باشیم.

وی با بیان اینکه ما از هر تولیدکننده داخلی که در زمینه توسعه ناوگان ریلی کشور کمک کند استقبال می کنیم، تاکید کرد: تمام تلاشمان ظرف سال های اخیر این بوده که بر استفاده حداکثری از تولید داخلی ناوگان ریلی متمرکز باشیم که از سال ۱۳۹۷ هم هیچ ناوگان باری وارد کشور نشده است با همت تولیدکنندگان ناوگان به ویژه ناوگان باری. امروزه چیزی به عنوان ظرفیت در بخش واگن باری نداریم و تلاش شرکت ها پاسخگویی به نیاز صنعت ریلی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 11 0

    جناب آقای ضیایی مهر
    در دوران مدیریت بسیار ضعیف جنابعالی
    کمر کشنده های راه آهن ، منظور همون لکوموتیوها هم شکسته شد
    قریب به پنجاه درصد لکوموتیوها از آمار 950 لکوموتیو زمینگیر شدن
    سرتو بالاتر و سینه جلوتر بگیر

  • ناشناس 10 0

    شما کمر لکوموتیوهای راه آهن رو هم شکستی
    اما چون خیلی شکست نفسی دارید و ماخوذ به حیا
    اعلام نمی کنید

  • بازنشسته راه آهن 11 0

    باسلام
    برادر عزیز آقای ضیائی مهر در ابتدا بابت این رکورد شکنی تبریک عرض میکنم اما سوال اینست راه آهن در قبال این رکورد شکنی چه کرده است؟تولید را که بخش خصوصی انجام داده خرید را هم یک بخش خصوصی دیگر این بین راه آهن چه تسهیلات ویا امکاناتی فراهم کرده است ؟آیا شرایط استفاده از وام ویا امکانات تولید راحتر را فراهم کرده است؟بهتر بود شما این موارد را در مصاحبه خود توضیح می دادید

    • ناشناس 7 0

      ایشون به عنوان نماینده راه آهن به افق نگاه کرده و این یعنی کار رو ایشون تمام کرده
      اینکه ایشون رکورد به افق نگاه کردن رو هم شکسته و شما عاجز از درک اون هستین تقصیر شماست
      هر روز که تعدادی از لکوموتیوها زمینگیر می شه
      ایشون از طبقات بالای اتاقشون در عباس آباد، یک نگاه بسیار عمیق و غیر قابل فهم از نظر امثال شما، به افق می کنن و رکوردی می شکنند و الی آخر