| کد خبر: 157477 |

◄ کره‌ای‌ها خرید 450 ریل‌باس را تامین مالی می‌کنند

سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اعلام تأمین مالی قرارداد خرید ریل‌باس‌ها از کره به‌صورت فاینانس گفت: در این قرارداد سهم طرف ایرانی بیشتر است، کیفیت ناوگان بالاتر است و فناوری ساخت به شرکت ایریکو انتقال داده‌شده است.

تین نیوز

سعید محمد‌زاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اعلام تأمین مالی قرارداد خرید ریل‌باس‌ها از کره‌جنوبی به‌صورت فاینانس گفت: در این قرارداد سهم طرف ایرانی بیشتر است، کیفیت ناوگان بالاتر است و فناوری ساخت به شرکت ایریکو انتقال داده‌شده است.

سعید محمدزاده در خصوص قرارداد خرید ۴۵۰ واگن ریل‌باس از کشور کره‌جنوبی به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: قرارداد خرید ۴۵۰ دستگاه واگن ریل‌باس از کره‌جنوبی به‌منظور افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌ای و در راستای سیاست دولت مبنی بر توسعه قطارهای حومه‌ای و انتقال مسافر از جاده روی ریل به ارزش ۷۲۰ میلیون یورو امضاشده که تأمین مالی آن به‌صورت فاینانس از سوی کشور کره‌جنوبی صورت می‌گیرد.

او افزود: با اجرای این قرارداد ظرفیت قطارهای حومه‌ای به بیش از ۷۰ میلیون صندلی برای سفرهای حومه‌ای خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی مدت‌زمان قرارداد را حدود ۷۸ ماه عنوان کرد و گفت: اولین ست این مجموعه در کمتر از ۱.۵ سال آینده در اختیار شرکت راه‌آهن قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: سازنده این تجهیزات از طریق مشارکت شرکت هیوندای روتم و شرکت ایریکو است که در پی این قرارداد امتیاز و لیسانس دانش فنی به شرکت ایریکو منتقل می‌شود و با انجام این قرارداد خوشبختانه در حوزه اشتغال‌زایی گام‌های بسیار مناسبی برداشته می‌شود.

سعید محمدزاده خاطرنشان کرد: در طول مدت اجرای این قرارداد بیش از  ۱۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از ۱۷۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند و بعد از انجام این قرارداد و هنگام بهره‌برداری حداقل حدود ۲۰۰۰ نفر برای سرویس‌دهی در بخش حومه‌ای مشغول به کار خواهند شد.

او با اشاره به نحوه مدیریت اجرا میان شرکت کره‌ای و ایریکو نیز گفت: در پایان مالک ناوگان تولیدشده دولت جمهوری اسلامی ایران است و پس از تأسیس شرکت قطارهای حومه‌ای مدیریت این ناوگان بر عهده قطارهای حومه‌ای خواهد بود که به‌طور طبیعی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و به کمک ناوگانی که دولت تأمین کرده، خدمات قطارهای حومه‌ای در کشور توسعه می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای افزود: شرکت قطارهای حومه‌ای به‌طور ۱۰۰ درصد دولتی است و مقررشده که مدیریت حمل‌ونقل حومه‌ای ریلی را بر عهده داشته باشد تا در این خصوص برنامه‌ریزی کند. لذا آنچه قابلیت انتقال به بخش خصوص مانند بهره‌برداری و تأمین نیروی انسانی توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بابیان اینکه پیش‌نویس اساسنامه تقریباً نهایی شده است گفت: امیدواریم در ماه جاری با امضا مشترک وزارت راه و شهرسازی، کشور و ریاست سازمان برنامه‌وبودجه به دولت پیشنهاد شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.