| کد خبر: 156342 |

مدیرعامل راه‌آهن وعده داد:

◄ زمان تکمیل تراک‌بندی دو خطه راه‌آهن بافق-بندرعباس

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن از تکمیل تراک‌بندی دو خطه راه‌آهن بافق-بندرعباس تا اوایل بهار سال آینده خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن از تکمیل تراک‌بندی دو خطه راه‌آهن بافق-بندرعباس تا اوایل بهار سال آینده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سعید محمدزاده اول آبان ماه امسال، در یک نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت: بعد از این‌کار، افزایش ظرفیت از مهم‌ترین وظایف در دست اقدام خواهد بود.

وی همچنین درباره دوخطه‌سازی‌ مسیر بافق-اصفهان گفت: در مرحله زیرسازی این مسیر هستیم و پیشرفت 85 درصدی را تا این لحظه تجربه کرده‌ایم و امسال نیز تلاش می‌کنیم تا 250 کیلومتر از این مسیر را افتتاح کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به نیاز جدی کشور به تامین ناوگان جدید به خصوص در حوزه باری از قرارداد ۷۰۰ میلیون یورویی  با کره جنوبی برای تامین این ناوگان خبر داد.

به گفته وی، این قرارداد که برای خرید ریل‌باس کره‌ای انجام شده، در سال جاری نهایی می‌شود و در جریان آن کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی، شرکت کره‌ای و راه‌آهن تشکیل خواهد شد تا در برنامه چهار ساله بخشی از ناوگان مورد نیاز در این حوزه را به ایران تحویل دهد.

وی قرارداد برقی‌کردن راه‌آهن تهران-مشهد را نیز یکی از اقدامات مهم راه‌آهن در توسعه حوزه مسافری عنوان کرد و از تدوین یک قرارداد بین شرکت ایرانی، چینی و اروپایی برای توسعه برقی کردن خط‌آهن تهران-مشهد و افزایش سرعت آن تا 200 کیلومتر خبر داد که منتظر گشایش ال‌‌سی آن هستیم.

مدیرعامل راه‌آهن دراین‌باره افزود: تا پایان دی ماه ال‌سی این پروژه به مبلغ 1.8 میلیارد دلار باز می‌شود و خبرهای خوشی در خصوص این پروژه اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.