| کد خبر: 141523 |

مدیرکل راه آهن جنوب شرق خبر داد؛

افزایش ۱۲۶ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در ۴ ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال گذشته ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در ۴ ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال گذشته ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی در ارتباط با حوزه بار و ترانزیت راه آهن جنوب شرق، گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۶۰۳ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به ۴ هزار و ۶۹۲ تن سال گذشته، رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از پنج هزار و ۷۲۷ تن سال ۹۵ با رشد ۵ درصدی به ۶ هزار و ۳ تن در چهار ماهه اول سال جاری رسید.

ارجونی اظهار داشت: میزان ترانزیت کالای خروجی از مرز میرجاوه از هزار و ۹۵۵ تن سال ۹۵ به سه هزار و ۱۲۸ تن در ۴ ماهه نخست سال جاری رسیده و با رشد ۶۰ درصدی مواجه بوده است.

مدیر کل راه آهن جنوب شرق گفت: میزان ترانزیت کالای خروجی از مرز سرخس از دو هزار و ۶۶۳ تن سال ۹۵ به سه هزار و ۴۳۹ تن در چهار ماهه نخست سال جاری رسید و ۲۹ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل ازعمده کالاهای صادراتی توسط این خط ریلی به پاکستان بوده است.

وی گفت: همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر شامل کنجد و برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی شامل گوگرد خام بود.

ارجونی اضافه کرد: میزان تناژ بارگیری در ۴ ماهه نخست سال ۹۵ ، ۲۴ هزار و ۲۴۸ تن بوده که با بارگیری ۲۶ هزار و ۶۲ تن در سال جاری به رشد ۷ درصدی رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.