| کد خبر: 157502 |

◄ تهرانی‌ها روزانه چقدر بنزین می‌سوزانند؟

میانگین مصرف روزانه بنزین استان تهران در هشت ماه ابتدای امسال ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر بوده است.

تین نیوز

به گفته کرامت ویس‌کرمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران،  میانگین مصرف روزانه بنزین استان تهران در هشت ماه ابتدای امسال  ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر بوده است. او افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بود، ۶ درصد افزایش داشته است.

آمارها نشان می‌دهند که میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور از ابتدای سال تا ۲۵ آذرماه ۸۰ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده است ۸ درصد رشد داشته است.

متوسط مصرف روزانه بنزین در شهریورماه سال جاری به ۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسیده که این میزان مصرف بنزین نسبت به متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در مدت مشابه سال گذشته ۹.۲درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز، ویس‌کرمی میانگین مصرف روزانه نفت سفید هشت ماه منتهی به آذرماه امسال را ۴۰ هزار لیتر و مصرف نفت کوره را ۴۵ هزار لیتر عنوان کرد و افزود: این میزان به ترتیب در سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۱۲ هزار لیتر بوده است که با کاهش ۵ درصد و ۶۰ درصدی مصرف روبه‌رو شده است.

ویس‌کرمی درباره مصرف سی‌ان‌جی در استان تهران اظهار کرد: مصرف سی‌ان‌جی امسال با میانگین دو میلیون و ۲۳۰ هزار مترمکعب در روز، نسبت به سال قبل با دو میلیون و ۴۴۰ هزار مترمکعب، ۸,۵ درصد کاهش داشته است.

پیش‌ازاین علی‌اکبر دربندی مدیرعامل پیشین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفته بود: امروزه جایگاه‌هایی در تهران و سایر شهرهای بزرگ را می‌توان موفق و سودده دانست که روزانه 250 هزار لیتر بنزین را به فروش برساند.

علی‌اکبر دربندی افزود: در جایگاه‌یابی کسانی ناموفق هستند که نتوانند به‌اندازه کافی درآمدزایی داشته باشند و  این جایگاه‌ها سه ویژگی دارند. نخست آنکه نتوانند روزانه بیش از 40 هزار لیتر بنزین را به فروش برسانند. دوم هم اینکه در نقاطی قرارگرفته باشند که تراکم پمپ‌بنزین‌ها در آنجا بالاست و سوم هم اینکه زمین موردنظر خود را با قیمت بالایی خریداری کرده باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.