| کد خبر: 257639 |

◄ تجمع رانندگان کامیون نتیجه داد؛ چراغ سبز به واردات کامیون دست دوم

در هفته های اخیر شاهد تجمع رانندگان کامیون در اعتراض به بلاتکلیفی و ترخیص نشدن کامیون های وارداتی دست دوم از گمرک بودیم. اکنون به نظر می رسد این تجمعات نتیجه داده و وزارت صمت مسئولیت رفع مشکل واردات کامیون دست دوم را پذیرفته است.

تین نیوز

در هفته های اخیر شاهد تجمع رانندگان کامیون در اعتراض به بلاتکلیفی و ترخیص نشدن کامیون های وارداتی دست دوم از گمرک بودیم. اکنون به نظر می رسد این تجمعات نتیجه داده و وزارت صمت مسئولیت رفع مشکل این اقشار را پذیرفته است.

به گزارش تین نیوز، فرسودگی کامیون های فعال در ناوگان جاده ای کشور و افزایش شدید قیمت کامیون بعد از جهش نرخ ارز، نوسازی و خرید کامیون جدید را برای بسیاری از رانندگان غیرممکن کرده است.

خبر جنجالی روز را بخوانید؛

◄ بازار سیاه بلیت قطار تهران مشهد و سود 1 میلیونی دلالان

به منظور رفع این معضل، وزارت راه و شهرسازی و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت سازمان راهداری شرایطی را برای واردات کامیون های دست دوم فراهم کرد تا نوسازی ناوگان جاده ای با کامیون های زیر 5 سال ساخت بر اساس ضوابط گمرکی تعیین شده توسط وزارت صمت امکان پذیر شود.

با این وجود برخی مشکلات و موانع گمرکی و گره هایی که در سامانه های ثبت سفارش وجود داشت مانع واردات کامیون های دست دوم به کشور شده و یا این کامیون ها را در گمرک ها زمین گیر کرده بود. در پی این مشکلات، تجمعاتی از سوی رانندگان در مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری در بزرگراه اشرفی اصفهانی و ساختمان ریاست جمهوری در پاستور برگزار شد که این تجمعات توسط تین نیوز پوشش داده شد.

دردسرهای واردکنندگان کامیون دست دوم

یکی از این رانندگان کامیون که دچار این مشکل شده بود با حضور در تین نیوز توضیحاتی در این زمینه داد. به گفته وی کامیون دست دومی که این فرد  از کشور آلمان وارد کرده بعد از ورود کامیون به گمرک شهریار و طی شدن تمام مراحل و پرداخت هزینه های مربوطه، در آخرین مرحله دچار مشکل ترخیص شده است . مشکل مذکور این بود که کارشناس خروج از گمرک اعلام کرد اتاق کامیونی که وارد کرده ایم با آنچه در سامانه ثبت سفارش خودرو ثبت شده، مغایرت دارد.

این مشکل چند ماه ادامه داشت و پیگیری های فراوان از وزارت راه و شهرسازی و گمرک و وزارت صمت، امکان ویرایش سفارش ثبت شده و تطبیق آن با کامیون وارد شده، در سامانه ثبت سفارش ایجاد نشده بود.

اکنون به نظر می رسد مشکلات ثبت سفارش و ویرایش اطلاعات در سامانه برطرف شده و وزارت صمت مسئولیت حل این مشکل را به عهده گرفته است.

رفع این مشکلات در پی دستور معاون امور حقوقی رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی انجام شده که بر اساس این دستور اشخاصی که ثبت سفارش آنها (خودروهای موضوع بند (ث) ماده (30) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه) تا انتهای سال 1401 تایید شده، می توانند نسبت به ایجاد امکان ویرایش و تمدید ثبت سفارش خودروهای مذکور اقدام کنند.

 وزارت صمت نیز اکنون مسئولیت ترخیص این کامیون ها را از گمرک به عهده دارد در پی این دستور ابوالفضل درویشوند معاون امور حقوقی دولت ا اقدام لازم را در خصوص شماره گذاری و ترخیص خودروهای مذکور انجام  خواهد داد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صادق قنبری 1 0

    سلام اینجا عاشق مردم ازاری و سنگ اندازی هست تا بتونن قشنگ جیب ملت رو خالی کنن

  • وحید 1 0

    مگه اونایی که دارن پلاک گرجی میخرن ازاونای که کشنده وارد میکنن چه کم دارن کشنده باتریلیش به قیمت یه سواری چینی توبازارخریداری میشه اماکشنده که اینامیارن چندین برابرقیمتش بیشترازاینا دولت هوای دلالوبیشترازراننده داره متاسفانه بازم شاهدبی عدالتی ازطرف دولت بابااجازه بده راننده خودش بره ماشین بیاره هرچه قیمت پایین بیادکرایه هم به نفع صاب کالا کم میشه وشاهداین همه گرانی نمیشیم

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    اگر رانندگان واقعی مدارک وکارت هوشمند با سابقه بالای پنج سال داشته باشند بایستی به مطالبه آنان توجه و مساعدت کرد البته اکثر تجمع کنندگان در چنین مواقعی مدارک وکارت هوشمند فعال ندارند فقط یک کارت هوشمند آبی رنگ دست میگیرند که شاید دیروز دریافت کرده باشند واکثرنمایشگاهداران کارت هوشمندرانندگی دارند که با ایجادسامانه اثرانگشت الکترونیکی از گردونه حذف میشوند.انشالله که کامیونهای بلاتکلیف پلاک شوند چون سرمایه ملی هستند هرچند غیرقانونی واردشده باشند کاری که شده و بایستی رفع توقیف شود.

  • ظفرعظیمی مهر 1 0

    اگر واردات کامیون های پنج سال ساخت را که گفته شده میشود وارد کرد اجازه واردات ده سال ساخت را بدهند رانندگان بهتر از عهده خرید برمی آیند واینکه کامیونهای اروپایی ده سال کارکرده از کامبونهای چینی وومونتاژ خشک ساخت داخل بسیار با کیفیت تر هستند.لطفا کامیون ده سال ساخت را واردکنید.ارزانتر برای رانندگان وملت هم راحت تر‌هستند

  • علی 0 0

    وزارت راه که متولی صدور ظرفیت ثبت سفارشه با این وضعیت اسقاط نشدن فرسوده دیگه ظرفیت جدید باز نمیکنه و عملا واردات متوقف شده.فقط کامیونهای ثبت سفارش دار قبل ۴۰۲ ترخیص میشن و مابقی احتمالا چند سالی متروکه

  • علیرضا 0 0

    اگر این چراغ سبز به نفع راننده باشد خوب است نه اینکه دلالها وارد کنند وبیشتراز قیمت خرید ماشین ازراننده بدبخت سود بگیرند هرراننده ماشین لازم دارد بره به نام خودش ثبت وسفارش بگیره آن موقع میشه گفت به نفع راننده

  • علیرضا 0 0

    یک کارخوب که میشه انجام داد این است که به ازای یک ماشین وارداتی یک ماشین اسقاط بشه که بعد بتونه کار کند

  • ناشناس 0 0

    با تمسخر مردم چیزی نصیبتان نمی شود

  • محمود 0 0

    فقط میتونم بگم خدا بداد ماشینهای فرسوده برسه

  • راننده سرگردان 0 0

    با سلام
    حدود بیست ساله راننده ام و تو این مدت هیچ گام موثری تا حالا دولت بنفع رانندگان انجام نداده لااقل برای یک بار هم که شده بزارین راننده خودش ماشین وارد وپلاک وشروع بکارکنه تا دست دلالان از خدا بی خبر رو کوتاه کنه آخه الان راننده چطوری میتونه ۷ملیاردپول یه کشنده بده درحالی همون ماشین به یک الی دوملیارد تمام میشه دست راننده میرسه نه اینکه خرید کشنده برای راننده الان شده یک رویا وخواب

  • راننده حامد 0 0

    بزارند راننده ماشین بیاره برای اینکه دست دلال کوتاه بشه باید تا پنج سال طرف ماهی لااقل 5تا بارنامه یا2تا سیمر داشته باشه وفقدر1 ماشین بیاره دلالها هم برن بفکریک دزدی دیگه باشند انها که خوب بلدند

  • سلام ببخشیداستنادصحبتهایی که این سایت کرده ازکجامعلوم میشه ماچطوراقدام کنیم؟ 0 0

    سلام استنادمطالبی که تواین سایت اومده راچطورمیشه پیگیری کردیه عمره که دولت میخادبه راننده ماشین بده ولی دلال وواسطهذوسرمایه دارمگه میذارن