| کد خبر: 269442 |

افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال آینده

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شورای عالی هواپیمایی این هفته برای تعیین نرخ بلیت هواپیما در سال آینده تشکیل جلسه می‌ دهد.

تین نیوز

محمد محمدی بخش افزود: سازمان هواپیمایی کشوری موظف به اجرای نرخ های مصوب است و تا مشخص شدن رای نهایی دیوان عدالت اداری با یک بحث کارشناسی، قیمت جدید را برای سال آینده ابلاغ می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا وسیما، معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان ۱۴۰۲ نرخ مصوب شبکه هوایی، همان قیمت های اردیبهشت ماه است، اما پرواز های خارجی با توجه به دلاری بودن هزینه های فرودگاه مقصد، قیمت آن تابع عرضه و تقاضاست و تابع نرخ گذاری نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اقدامات این سازمان برای تعطیلات نوروزی گفت: برنامه ریزی برای مسیر های پرتردد صورت گفته و تسهیلات فرودگاهی، کنترل بازرسی، امنیتی و نظارتی در حال انجام است و امسال تقارن سفر های نوروزی با ماه رمضان باعث برنامه ریزی متفاوت در ساعات افطار و سحر و نماز صبح شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تقاضا در پرواز های خارجی در مسیر های عتبات عالیات، استانبول و دوبی و در پرواز های داخلی مشهد است که با استقبال بیشتری مواجه است افزود: هواپیما های پهن پیکر را برای پوشش مسیر های پرتقاضایی همانند کیش و مشهد قرار داده ایم.

وی افزود: نرخ بلیت های پروازی از سال گذشته بر اساس مصوبه سران قوا باید با ابلاغیه ستاد تنظیم بازار انجام می شود و بعد از نرخ گذاری در اردیبهشت ۱۴۰۲، شرکت های هواپیمایی به قوه قضاییه مراجعه کرده و تقاضای آزاد سازی و متنوع سازی نرخ را داشتند که فعلا این حکم موقوف الاجرا از سوی دیوان اعلام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.