| کد خبر: 269144 |

هزینه پروازهای خارجی دلاری است/ سازمان هواپیمایی دخالتی ندارد

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: سازمان هواپیمایی در نرخ گذاری بلیت پروازهای خارجی دخالتی ندارد؛ ایرلاین ها براساس هزینه فرودگاه مقصد، قیمت بلیت را تعیین می کنند و هزینه ها براساس دلار است.

تین نیوز

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: سازمان هواپیمایی در نرخ گذاری بلیت پروازهای خارجی دخالتی ندارد؛ ایرلاین ها براساس هزینه فرودگاه مقصد،قیمت بلیت را تعیین می کنند و هزینه ها براساس دلار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص نحوه قیمت گذاری و فروش بلیت های خارجی، گفت: قیمت گذاری بلیت پروازهای خارجی متناسب به هزینه فرودگاه مقصد و خود شرکت هواپیمایی خواهد بود؛ البته میزان عرضه و تقاضا نیز در قیمت گذاری بلیت تأثیرگذار خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص قیمت فعلی بلیت تهران نجف، تاکید کرد: قیمت گذاری پروازهای تهران نجف و بالعکس صرفاً در بازه زمانی اربعین با دستور دولت یک نرخ معین تعیین می شود، آنهم به دلیل تنظیم بازار و حجم زیادی از تقاضا که زوار به عتبات عالیات دارند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت فرودگاه نجف جز گران ترین فرودگاه های دنیا محسوب می شود؛ زیرا خصوصی است. هم اکنون قیمت گذاری بلیت های نجف برعهده شرکت های هواپیمایی خواهد بود و سازمان هواپیمایی دخالتی در نحوه قیمت گذاری بلیت های خارجی نخواهد داشت. البته هزینه فرودگاه های مقصد براساس پایه پولی «دلار» است.

محمدی بخش گفت: براساس ابلاغیه معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی طی یک بازه زمانی فروش چارتری بلیت ممنوع خواهد بود و اگر شرکتی در این بازه زمانی بلیت فروخته باشد؛ آن پرواز انجام نخواهد شد و آن شرکت متخلف محسوب می شود.

فروش بلیت چارتری به خصوص به نجف طبق دستور وزارت راه و شهرسازی ممنوع خواهد بود؛ اما با توجه به آستانه ماه مبارک رمضان برخی از ایرلاین دچار تخلف گران فروشی شوند که نیازمند تمهیدات جدی از سوی وزرات راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه 0 0

    جناب رئیس این مضحکترین اظهار نظری بود که بیان شده! واحد پول ایران ریال است و تمامی پروازهای از مبدأ ایران به خارج باید ریالی باشد ، ولی از مبدأ خارج به مقصد ایران می تواند دلاری باشد. دوست عزیز چرا سعی می کنید سفرهای بین المللی را غیر ممکن کنید؟! در جاهای دیگر دنیا ، نرخ را با بازار و توان مالی مسافر تنظیم می کنند ، ولی شما ، چون احتمالا تعمدی دارید ، بدنبال تنش و حذف سفرهای بین المللی هستید!؟ لطفا چند مشاور باسواد استخدام کنید و این کارشناسان فعلی را خاتمه خدمت دهید جناب رئیس!