◄لزوم تفکیک آیین نامه های شرکت های فورواردی و کریری / عاقبت آژانس های هواپیمایی در انتظار شرکت های حمل و نقل بین المللی؟
تین نیوز | عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: وزارت راه و شهرسازی با تفکیک آیین نامه های ثبت شرکت های "فورواردی و کریری" از یکدیگر می تواند به کنایه های فعالان جاده ای به دریایی ها در خصوص توانایی عملی ترانزیت کالا و رد این ادعا از سوی فعالان دریایی پایان دهد.
مسعود دانشمند در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به چالش میان فعالان حمل و نقل جاده ای و دریایی بر سر ثبت شرکت های حمل و نقل بین المللی اظهار داشت: در حمل و نقل ایران باید کریر، فوروادر و مسئولیت آنها از یکدیگر سوا شوند.
وی افزود: در اصل ترانزیت کار فوروادر است و می تواند برای حمل کالا از کریر های مختلف استفاده کند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه" شرکت کریر باید با وسیله حمل و نقلی که با آن معرفی شده است به فعالیت بپردازد" گفت: به طور مثال نمی توان از شرکت راه آهن ج.ا.ا توقع حمل بار با کشتی را داشت. همانطور که شرکت کشتیرانی ج.ا.ا قادر به انجام حمل ریلی نیست.
دانشمند تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با تفکیک آیین نامه های ثبت شرکت های "فورواردی و کریری" از یکدیگر می تواند به کنایه های فعالان جاده ای به دریایی ها در خصوص توانایی عملی ترانزیت کالا و رد این ادعا از سوی فعالان دریایی پایان دهد.
وی با اشاره به تاثیرات آزمون ثبت شرکت های حمل و نقل بین المللی در این صنعت بیان کرد: با بها دادن به تشکل ها به دلیل شناخت آنها از فعالان این حوزه و نسبت به مدیرانی که بدون حضور در ایران، نامشان کار می کند و یا بالعکس، همچنین رتبه بندی و تایید صلاحیت فنی آنها، دولت بدون دخالت در اینگونه مسائل تنها به امر نظارت می پردازد و از تشکیل بازار سیاه جلوگیری می شود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با توجه به یک هزار شرکت حمل و نقل ثبت شده و مشخص بودن میزان بار و ناوگان داخلی و ترانزیتی کشور در تمامی شرایط، تاکید کرد: کشور به چند شرکت حمل و نقلی نیاز دارد؟ نباید تجربه آژانس های هواپیمایی به حمل و نقل منتقل شود، زیرا امروز تعداد این آژانس ها نسبت به میزان مسافر بیشتر شده است و تعداد کثیری از آنها ورشکسته یا نفس های آخرشان را می کشند.
دانشمند در پایان با اشاره به قانون اساسی در خصوص کسب و کار یادآور شد: نظر بنده مبنی بر اعمال محدودیت در تعداد شرکت های حمل و نقل نیست، بلکه با توجه حجم بار و تعداد ناوگان داخلی و بین المللی کشور به افزایش منطقی تعداد شرکت ها و اعتماد به تشکل ها معتقد هستم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.