| کد خبر: 170146 |

بنی‌اسدی خبر داد:

◄ لغو پروانه و جریمه 70 میلیون تومانی یک شرکت متخلف در پایانه بار بندرعباس

معاون حقوقی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از لغو پروانه چند شرکت حمل‌ونقلی و جریمه 70 میلیون تومانی در پایانه بار بندرعباس خبر داد.

تین نیوز

معاون حقوقی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از لغو پروانه چند شرکت حمل‌ونقلی و جریمه 70 میلیون تومانی در پایانه بار بندرعباس خبر داد.

عباسعلی بنی‌اسدی معاون حقوقی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص شکایت برخی کامیون‌داران از وجود دلالان در پایانه بار بندرعباس، گفت: در پایانه بار بندرعباس کمیسیون ویژه اقتصادی یک‌بار و کمیسیون ویژه استانی مرتب حضور دارند. بااین‌حال بحث دلالی‌ها خیلی به کمیسیون ماده 12 مربوط نمی‌شود.

وی با توضیح اینکه معمولاً نمی‌شود از وجود فردی به اسم دلال شکایت کرد، گفت: این اشکال فرایندی است که باید حل‌وفصل شود چون دلال فردی است که در چرخه حمل‌ونقل به‌صورت محسوس وجود ندارد و یا تعریفی از وجود دلال در قوانین حمل‌ونقل نشده است و ما تنها در خصوص فعالیت شرکت حمل‌ونقلی آن‌هم وقتی شکایتی وجود داشته باشد ورود پیدا می‌کنیم..

بنی‌اسدی در خصوص اقدامات انجام‌شده طی این دو ماه با هدف کنترل وضعیت شرکت‌های حمل‌ونقلی نیز گفت: در این مدت لغو پروانه چند شرکت را داشتیم و تا سقف 70 میلیون تومان جریمه نقدی داشتیم.

معاون حقوقی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و عضو کارگروه ویژه رسیدگی به مطالبات کامیون‌داران گفت: در بنادر کشور نوع تضییع حقوق راننده بیش‌تر در بخش اعلام بار و تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی است که بار را آزاد می‌فرستند و در سیستم اعلام بار نمی‌برند در این صورت مدت خواب یک راننده 20 روز می‌شود و راننده دیگر 5 روز و عدالت در توزیع بار بر هم می‌خورد.

و ی گفت: نوع تخلفاتی که فراوانی آن در پایانه بار بندرعباس است معمولاً با پایانه‌های تهران و باقی استان‌ها تفاوت دارد. مثلاً درحالی‌که عدم اعلام بار در سیستم اعلام بار در بندرعباس بیشتر عامل تخلفات است اما در پایانه بار تهران اخذ کمیسیون اضافی بیش‌ترین درصد از حجم تخلفات را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.