| کد خبر: 160646 |

گزارش جدید سازمان راهداری از منابع و ماشین‌آلات راهداری:

◄ کمبود 100 دستگاه برف‌روب برای راه‌های تهران/ راهداری زمستانی 800 میلیارد تومان پول می‌خواهد

مطابق استاندار سایر کشورها به ازای هر 20 کیلومتر باند (هر 5 کیلومتر بزرگراه 4 خطه) یک نمک‌پاش و برف‌روب (ماشین دوکاره نمک‌پاش با تیغه جلو) نیاز است که جمعاً برای 4000 کیلومتر از راههای تهران به 200 دستگاه برف‌روب و نمک‌پاش نیاز است و 100 دستگاه کمبود وجود دارد.

تین نیوز

مطابق استاندارهای روز و با توجه به سن بالای ماشین الآت (با توجه به متوسط عمر بالای 25 سال) 100 دستگاه برف‌روب و نمک‌پاش برای پوشش راه‌های منتهی به تهران موردنیاز است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جدیدترین گزارش خود از بارش برف اخیر و و وضعیت راه‌های ورودی و خروجی تهران به انتشار آماری از منابع موجود در راه‌های منتهی به تهران از قبیل تعداد راهدارخانه، راهدار و تعداد کل ماشین‌آلات پرداخته است.

بر اساس این گزارش تعداد راهدارخانه پوشش‌دهنده راه‌های منتهی به تهران 39 راهدارخانه، تعداد عوامل راهداری (راهدار و راننده) 504 راهدار و تعداد ماشین الآت راهداری زمستانی 200 دستگاه و طول راه‌های منتهی به تهران 921 کیلومتر است.

جدول منابع

این گزارش در تحلیل آماری آورده است: 921 کیلومتر راه مذکور که عمدتاً آزادراه و بزرگراه است که بین 4 تا 6 خط عبور دارد و معادل حدود هزار کیلومتر آزادراه یا بزرگراه 4 خطه است. به‌عبارت‌دیگر راه‌های منتهی به تهران حداقل 4هزار کیلومتر (خط عبور) باند هستند.

مطابق استاندار سایر کشورها به ازای هر 20 کیلومتر باند (هر 5 کیلومتر بزرگراه 4 خطه) یک نمک‌پاش و برف‌روب (ماشین دوکاره نمک‌پاش با تیغه جلو) نیاز است که جمعاً برای 4هزار کیلومتر باند به 200 دستگاه برف‌روب و نمک‌پاش نیاز است و 100 دستگاه کمبود وجود دارد که بالاجبار حدد 50 دستگاه آن در حال حاضر از طریق سایر ماشین‌آلات همچون گریدر تأمین می‌شود.

برای رسیدن به حد مطلوب مطابق استاندارهای روز و با توجه به سن بالای ماشین‌آلات (با توجه به متوسط عمر بالای 25 سال) 100 دستگاه برف‌روب و نمک‌پاش برای پوشش  راه‌های منتهی به تهران موردنیاز است.

این گزارش هم‌چنین با ارائه استاندارد هزینه‌های راهداری زمستانی در سایر کشورها از هزینه‌های راهداری زمستانی در آلمان رونمایی می‌کند و آورده است: با فرض 6هزار یورو در هر کیلومتر برای بزرگراه‌ها و آزادراه‌های منتهی به تهران حدود 33 میلیارد تومان برای هزار کیلومتر مود نیاز است که در حال حاضر کمتر از 30 درصد از این عدد تأمین‌شده است و برای نوسازی ناوگان حدود 100 میلیارد تومان موردنیاز است.

هم‌چنین با توجه به نیاز سالانه حدود 8هزار میلیارد تومان برای راهداری کشور با فرض 10 درصد برای راهداری زمستانی حدود 800 میلیارد تومان صرفاً در امر زمستانی کل راه‌های کشور موردنیاز است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.