| کد خبر: 155430 |

راهدارانی که از خانواده آسیب‌دیده خود گذشتند تا به هموطنان زلزله زده خدمت کنند

در پی زلزله 3 / 7 ریشتری هفته گذشته در استان کرمانشاه نیروهای راهداری استان از نخستین دقایق وقوع حادثه باتمام توان وارد عملیات شدند.

تین نیوز

در پی زلزله 3 / 7 ریشتری هفته گذشته در استان کرمانشاه نیروهای راهداری استان از نخستین دقایق وقوع حادثه باتمام توان وارد  عملیات شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داریوش نصر مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات این سازمان در توضیح فعالیت‌های انجام یافته در حادثه زلزله اخیر در استان کرمانشاه اعلام کرد: در روزهای پس از حادثه نیز جامعه راهداری در سراسر کشور به همراه تلاشگران بخش حمل و نقل جاده‌ای و در کنار تمامی نهادها و ارگانها همچنین مردم فهیم و بزرگوار کشور قرار گرفته و برای کاهش آسیب‌ها و تألم خاطر آسیب‌دیدگان تلاش جدی و لازم را داشته و این همراهی همچنان ادامه دارد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: حجم تقاضا از سوی همکاران راهدار از سراسر کشور برای حضور در منطقه کم‌نظیر و قابل ستایش بوده، ضمن آنکه ارسال کمک‌های نقدی و سایر اقلام مورد نیاز هموطنان زلزله‌زده و مناطق آسیب‌دیده از سوی کارکنان بخش و فعالان و  تلاشگران بخش خصوصی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه‌روزه در حال انجام بوده و ادامه دارد.

نصر در ادامه تصریح کرد: برادران پرتلاش و گمنام راهدار که برخی از آنها خانواده‌های خودشان نیز آسیب‌دیده بودند با ترک خانه و خانواده آسیب‌دیده خود به محورهای مسدود شده آمدند و قبل از رسیدگی و حل مشکلات خانواده خود به ریزش‌برداری و بازگشایی جاده‌ها پرداختند و ثابت کردند که تعهد و اخلاص و انجام وظیفه هنوز در رگهای این زحمت‌کشان بی‌ادعا وجود دارد، که با هیچ زبانی قابل تقدیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های ماشین‌آلات از سایر شهرستانهای مجاور و دستگاه‌های مورد نیاز شامل بیل مکانیکی، لودر، کامیون و ... از ستاد راهداری مرکز استان و سایر شهرستانهای دیگر استان به کمک عزیزان هم‌استانی‌شان شتافتند و عملیات بازگشایی محورها با 210 دستگاه ماشین‌آلات سنگین شامل بولدوزر، لودر، گریدر، تانکر سوخت و تانکر آب، مایلر، بیل مکانیکی، کامیونت، کمپرسی و چرثقال همچنین سواریهای در اختیار در ساعات اولیه تا 7 صبح به انجام رسید و با روشن شدن هوا کلیه محورهایی که از سوی مدیریت بحران استانداری اعلام شده بود بازگشایی گردید و کلیه رانشها و ریزشها از محورها جمع‌آوری و تردد همه محورها برقرار گردید و فرماندهی پلیس راه کشور در گزارشات خود باز بودن محورها و برقراری ترددها را اعلام نمود.

نصر با اشاره به آمادگی بخش راهداری در استانهای معین و استانهای مجاور کرمانشاه و اعزام 45 دستگاه از استانهای همدان، زنجان، ایلام و کردستان و انجام عملیات پشتیبانی از تلاش و خدمت همکاران سایر استانها در کمک به هموطنان عزیز و همکاران راهدار قدردانی نمود.

وی همچنین گفت: با حضور مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان در منطقه برنامه‌های کمک‌رسانی و فعالیت در منطقه زلزله‌زده از سوی راهداران خدوم و متعهد همچنین تلاشگران حمل و نقل جاده‌ای در جابجایی اقلام و کالاهای اساسی و مورد نیاز و نقل و انتقال نیروها و مردم سرعت بیشتری گرفت.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با قدردانی از تمامی فعالان و همکاران خود در استان کرمانشاه همچنین سایر استانها حضور نیروهای راهداری با تمامی امکانات و تجهیزات و ماشین‌آلات تا زمان مورد نیاز در کنار سایر نیروهای امدادی و کمک‌رسان را یک وظیفه و تکلیف دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.