| کد خبر: 152278 |

جابجایی یک میلیون و 389 هزار مسافر در راه های برون شهری خراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: یک میلیون و 389 هزار نفر در 6 ماه نخست امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شدند.

تین نیوز

    سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: یک میلیون و 389 هزار نفر در 6 ماه نخست امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شدند.

مهدی گرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیش از 376 هزار مسافر وارد استان، 405 هزار مسافر از استان خارج و بیش از 606 هزار مسافر درون استان جابجا شده اند.

وی گفت: بیشترین سهم جابجایی مسافر مربوط به مرکز استان با 46 درصد و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به اسدیه با یک درصد بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 256 دستگاه سواری و کرایه با عمر متوسط 7.9 سال، 152دستگاه مینی بوس با عمر متوسط 21 سال و 256 دستگاه اتوبوس با عمر 11.7 سال کار جابجایی مسافران از مبداء 6 پایانه در استان را انجام می دهند.

به گزارش ایرنا گرجی اظهار کرد: براساس اطلاعات سامانه کارت هوشمند مسافر استان تعداد یکهزار و 688 نفر راننده در این بخش شاغل هستند.

** رشد 9 درصدی جابجایی کالا در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: براساس بررسی انجام شده از سامانه کنترل بارنامه، میزان کالای جابجا شده در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد در این استان رشد داشته است.

گرجی افزود: در این مدت 2 میلیون و 110 هزار و 35 تن کالا با تعداد 144 هزار و 817 سفر کامیونی در سطح استان به مقاصد درون و برون استانی جابجا شد.

وی عمر متوسط ناوگان حمل و نقل کالای استان را 12.58 سال عنوان کرد و افزود: عمر متوسط ناوگان حمل و نقل نسبت به متوسط عمر ناوگان کشوری (16.44 سال) از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: شماره تلفن ثابت 9- 32342137 - 056 آماده پاسخگویی به شکایت ها، انتقادها و پیشنهادهای مسافران است، همچنین مردم می توانند از طریق سامانه پیام کوتاه 300056141 به صورت مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی ارتباط برقرار کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.