| کد خبر: 149051 |

علیرضا سیاهپور خبر داد:

نصب 140 سامانه نظارت تصویری در جاده‌های استان فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: طی 9 ماه گذشته 70 سامانه ثبت تخلف جدید در سطح جاده‌های استان فارس وارد مدار شده و مجموعه سامانه ثبت تخلف در کل استان به 140 سامانه رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: طی 9 ماه گذشته 70 سامانه ثبت تخلف جدید در سطح جاده‌های استان فارس وارد مدار شده و مجموعه سامانه ثبت تخلف در کل استان به 140 سامانه رسیده است.

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 90 درصد از این سامانه‌ها کار ثبت تخلف را انجام می‌دهند اظهار داشت: برای وارد مدار کردن کار ثبت تخلف 10 درصد باقی مانده در حال طی روند قانونی با دستگاه‌های مسئول هستیم.

سیاهپور به اقداماتی که در حوزه رفع و کاهش نقاط حادثه خیز جاده‌های استان در حال انجام است اشاره کرد و گفت: 200 نقطه پر تصادف در سطح استان شناسایی و مطالعه شده که بر اساس پالایش‌های انجام شده در کمیسیون ایمنی و سازمان راهداری‌های استان به 170 نقطه دارای تصادف و پرتصادف کاهش پیدا کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس همچنین به هزینه رفع حادثه از این نقاط اشاره کرد و گفت: برای رفع هر نقطه تصادف و حادثه خیز حدود 5 میلیارتومان اعتبار نیاز داریم ولی پیشنهاد ما برای حل مشکلات 40 نقطه اولویت‌دار استان 20 میلیارد تومان است که به استاندارد لازم و مورد تایید پلیس راه برسانیم و به جد به دنبال حل مشکلات این نقاط حادثه خیز هستیم.

وی همچنین اظهار داشت: تمام اقدامات برای آشکار سازی و ایمن سازی این نقاط مانند نصب تابلو، آینه و خط کشی انجام شده است.

سیاهپور در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه نظارت تصویری فعال در این استان اشاره کرد گفت: برنامه‌ای تدوین شده است که سامانه نظارت تصویری این استان را از 12 دوربین به 45 دوربین افزایش بدهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از افزایش توزین در حال حرکت خودرو‌ها در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: تا کنون در سطح استان 2 باسکول توزین خودرو‌های در حال حرکت نصب شده است که به زودی 2 باسکول توزین خودرو مشابه در محورهای خروجی و ورودی جنوب استان نصب خواهد شد و به گونه‌ای که خودروهای در حال حرکت یک کیلومتر مانده به پلیس راه وزن می‌شوند و اگر تخلفی در وزن خوردو و میزان بار همراه داشته باشند به پلیس راه گزارش می‌شود و زمانی که خودرو به مقابل پلیس راه رسید اعمال تخلف و قانون خواهد شد.

سیاهپور در ادامه سخنان خود به کارهای عمرانی در حال انجام استان فارس اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح صفاشهر و پل وحدت قادرآباد- دشت مرغاب شهرستان خرم بید آغاز شده است و برای احداث پل وحدت به 2 میلیارد و همچنین برای تقاطع صفاشهر نیز به 3 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

وی همچنین به احداث محور ارتباطی تنگ ابوالحیات - دشت ارژن اشاره کرد و گفت: این محور به طول 20 کیلومتر از طرح های وزارت راه شهرسازی است که تا کنون 52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که 2 تونل 400 متری و 800 متری در طول مسیر نیز احداث خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس افزود: محور ارتباطی تنگ ابوالحیات - دشت ارژن یک محور شریانی و ترانزیتی کوهستانی واقع در رشته کوه زاگرس بوده و قطعه‌ای از راه مواصلاتی شیراز - کازرون - بوشهر است که به دلیل صعب العبور بودن از نقاط پرترافیک و پرحادثه تلقی می‌شود. که با چهارخطه شدن این محور، ضمن کاهش تصادفات، ترافیک نقش مهمی کاهش طول مسیر خواهد داشت. این محور سال دیگر به بهره برداری می رسد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.