| کد خبر: 137403 |

راهداری کرمان سالانه 160میلیارد تومان صرف نگهداری شبکه های ارتباطی می کند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: این اداره کل سالانه بیش از 160 میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی شبکه های ارتباطی این استان هزینه می کند.

تین نیوز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: این اداره کل سالانه بیش از 160 میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی شبکه های ارتباطی این استان هزینه می کند.
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، خداداد با اعلام این خبرافزود: وظیفه ساخت، نگهداری، تعریض، بهسازی و ایمنی 9 هزار کیلومتر راه در استان کرمان با هزینه 9 هزار میلیارد تومان، بر عهده این اداره کل است.
وی تصریح کرد: برای ترمیم سطح آسفالت جاده های استان کرمان سالانه بیش از 50 میلیارد تومان از محل منابع ملی هزینه می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: همچنین سالانه بیش از 20 میلیارد تومان برای نصب تابلوها، علائم رانندگی و خط کشی در راه های استان کرمان هزینه می شود.
 
کاهش 41 درصدی تلفات جاده ای کرمان در 10 سال اخیر
مقبلی اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در رفع نقاط حادثه خیز استان کرمان موفق عمل کرده زیرا میزان کشته ها در جاده های استان کرمان از حدود 26 هزار نفر در سال 85 - 86 به 16 هزار نفر در 10 سال اخیر رسیده است.
وی با بیان اینکه وسایل نقلیه نسبت به سال 85 چندین برابر شده است افزود: کاهش تلفات جاده ای به معنی حفظ سرمایه های انسانی و همسو با اقتصاد مقاومتی بوده و ناشی از اقدامی جمعی است.
وی همچنین اقدامات اورژانس، پلیس راه، جمعیت هلال احمر و دستگاه های امدادرسان را نیز با اقدام در لحظه در کاهش تلفات در راه های این استان موثر دانست.
 
نصب دوربین، 86 درصد از تلفات جاده ای کرمان را کاهش می دهد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: پس از رصد میزان تصادفات در جاده ها مشخص شد که نصب دوربین 86 درصد در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای موثر بوده است لذا پس از نصب دوربین ها کاهش تلفات بسیار خوبی در سالهای آینده خواهیم داشت.
وی افزود: تعداد 130 دوربین جانمایی شده و طی سال جاری در جاده های استان کرمان نصب خواهد شد و در مرحله نصب با همکاری پیمانکار است لذا تمامی شبکه های بزرگراهی استان زیر پوشش این دوربین ها قرار خواهد گرفت.
مقبلی بیان کرد: تا سال گذشته تنها 25 دوربین در جاده های استان کرمان نصب شده بود که 23 مورد مربوط به شمال و 2 مورد جنوب استان کرمان بود و در اواخر سال 95 تعداد هفت دوربین در حوزه جنوب کرمان نصب شد.
وی گفت: ایمن سازی راه ها، نصب تابلوها و اینکه سالانه بالای 10 هزار کیلومتر از راه های استان کرمان خط کشی می شود نقش بسیار خوبی در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای دارد.
 
عبور 80 درصد بار کشور از جاده های استان کرمان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان در کریدور (مسیر ترانزیتی) شمال به جنوب کشور و در مسیر ارتباطی هسته مرکزی با بنادر جنوبی قرار دارد و 80 درصد بار کشور از استان کرمان عبور می کند.
وی افزود: در عملکرد سه ماهه نخست سال 96 نسب به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش درآمد و 70 درصد افزایش بار را در استان کرمان شاهد بودیم.
مقبلی تصریح کرد: حدود 40 درصد از عبور بار در جاده های استان بدون بارنامه است و مشکلاتی برای صاحبان بار، راننده و دولت ایجاد کرده است زیرا سهم دولت برای تخریب جاده ها پرداخت نمی شود و صاحبان بار تضمینی برای ایمنی بار خود ندارند.
وی ادامه داد: همواره 2 کمیسیون برای رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت های باری و مسافربری فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، دارای 500 اتوبوس مسافربری و بیش از 12 هزار راننده بوده و استانی کشاورزی و معدنی است.
وی با بیان اینکه حمل و نقل مواد خام به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و صادرات گندله و مواد خام به جنوب کشور را حمل و نقل استان کرمان انجام می دهد گفت: ساماندهی حمل و نقل به داخل و خارج از استان بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
مقبلی با بیان اینکه تمامی رانندگان دارای کارت هوشمند هستند افزود: رفتار رانندگان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت 24 ساعته رصد می شوند.
 
وجود 115 نقطه حادثه خیز در شبکه های ارتباطی کرمان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: 115 نقطه حادثه خیز در شبکه های ارتباطی استان کرمان وجود دارد که بخشی با اقدامات زود بازده، آشکارسازی شدند و بخشی از این نقاط با اقدامات دراز مدت و میان مدت با اصلاح هندسی جاده ها بر طرف می شوند.
وی افزود: گردنه ده علیرضا شهرستان زرند با هزینه حدود 10 میلیارد تومان تعریض و روشنایی شد و عملیات اجرایی این نقطه پرحادثه در سال گذشته به پایان رسیده و موجب شد که تصادفی به تایید پلیس در این منطقه نداشته باشیم.
مقبلی بیان کرد: مسیر معدن جلال آباد - سیریز، راین - حسین آباد، بافت - سیرجان با تعریض و بهسازی ترافیک برطرف شده و میزان تصادفات و تلفات کاهش یافته است.
وی گفت: شورای ترافیک محور شهربابک - هرات را کامیون ممنوع کرد و عملیات تعریض و بهسازی این مسیر به کندی در حال انجام است زیرا با کمبود اعتبار مواجه است.
وی افزود: محور شهربابک - هرات که یک جاده روستایی بوده که ترمیم آسفالت شده و این مسیر به استان های یزد، کرمان، فارس و اصفهان راه دارد لذا مسیر پر ترافیکی است و تصادفات زیادی در این مسیر اتفاق می افتد.
 
تمامی مدارس کرمان زیر پوشش آموزش های راهداری قرار گرفتند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اضافه کرد: این اداره کل در حوزه آموزش نیز ورود کرده و تمامی مدارس استان کرمان را زیر پوشش آموزشی خود قرار داده است و گروه های آموزشی را با همکاری فرمانداران و بخشداران در روستاها آموزش می دهد.
وی ادامه داد: آموزش عابران پیاده، ادوات کشاورزی، وانت بارها، موتور سوارها، به علت آسیب پذیر بودن و کثرت تصادفات در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان است.
در این بازدید بهنام احمدی رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان آمادگی این خبرگزاری را برای انعکاس اقدامات و فعالیتهای دستگاههای اجرایی از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده بمنظور شفاف سازی و روشنگری به عامه مردم اعلام کرد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.