| کد خبر: 270332 |

صنعت حمل و نقل مسافری از حمل و نقل بین المللی غفلت کرده است

صنعت حمل و نقل مسافر در کشور با وجود داشتن ظرفیت های مناسب از حمل و نقل بین المللی غفلت و به حمل و نقل داخلی بسنده کرده است.

تین نیوز

معاون حمل ونقل سازمان راهداری گفت: پیرو نامگذاری سال ۱۴۰۳ امسال باید شاهد تحول در تولید خدمت در حوزه صنعت حمل و نقل جاده ای باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حمیدرضا شهرکی اظهار کرد: صنعت حمل و نقل مسافر در کشور با وجود داشتن ظرفیت های مناسب از حمل و نقل بین المللی غفلت و به حمل و نقل داخلی بسنده کرده است.

وی با اشاره به تغییر این روند در سال جدید بر احیا حوزه بین المللی حمل و نقل مسافری تاکید کرد و افزود: برای داده کاوی و اخذ تصمیم های صحیح در حوزه حمل و نقل مسافر ما نیازمند تکمیل بانک اطلاعاتی دقیق و جامع هستیم.

وی با اشاره به ضرورت احیاء جایگاه رانندگان و هویت بخشی به این شغل شریف در اذهان مردم گفت: در حال حاضر بیش از 320 راننده خانم در بخش حمل و نقل عمومی مسافر کشور فعال هستند، فعالیت بانوان در این رشته تخصصی و مهارتی حکایت از امنیت بالای این شغل و جایگاه والای آن دارد.

شهرکی پرورش رانندگان متخصص برای توسعه صنعت مسافر کشور را ضروری دانست و اضافه کرد: رانندگان ایمن و امین، افتخار ایران زمین هستند.

معاون حمل و نقل کشور همدلی خانواده بزرگ صنعت حمل و نقل مسافر کشور با حضور مستقیم بالغ بر 800 هزار فعال و سرمایه گذار را برای احداث شرکت تعاونی تامین نیاز ، خواستار شد و اظهار کرد: این تعاونی تامین نیاز می تواند در حل مشکلات صنعت حمل و نقل به عنوان یکی از بخش های با نیازهای مصرف در حوزه کالا و خدمات تاثیر به سزایی داشته باشد.

شهرکی یکی از مهمترین اقدامات برای پویایی صنعت حمل و نقل مسافر کشور را افزایش بهره وری با استفاده ظرفیت های فناوری های نوین و دانش روز عنوان کرد و گفت: به ویژه در حوزه کاهش هزینه ها در راستای تحقق ارتقا بهره وری راهکاری است که اغلب بنگاه های تولید خدمات در کشورهای پیشرفته از آن بهره می گیرند.

وی همچنین ایجاد درآمد جانبی در حوزه تولید خدمات حمل و نقل را یکی از موضوعات مهم در افزایش درآمد و اقتصادی شدن بخش برشمرد و افزود: نیازمند اصلاح بسیاری از رویه های موجود در کشور هستیم.

وی با اشاره به حماسه بزرگ اربعین حسینی ع که بخش زیادی از زحمات آن بر عهده فعالان حمل و نقل مسافر کشوراست، خاطرنشان کرد: وسعت پروژه حمل در یک بازه زمانی محدود بر اساس معیار نفر کیلومتر حمل در تمام دنیا بی نظیر است و باید این پروژه حمل و نقل ثبت ملی و در نهایت ثبت جهانی آن انجام گرفته تا برگ زرینی به افتخارات جهانی و ملی صنعت حمل و نقل مسافر بیفزاید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.