| کد خبر: 269360 |

۱۰ درصد رانندگان حوادث جاده ای منجر به فوت کمتر از ۱۸ سال سن داشتند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، سن ۱۰ درصد آمار فوت شدگان ناشی از تصادفات جاده ای را در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸ سال بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه دارا بودن گواهینامه موضوع مهمی است، نظارت بیشتری لازم است بر این موضوع شود.

تین نیوز

عادل مصدقی در نشست مشترک پلیس راه و راهداری در آستانه نوروز ۱۴۰۳ سن ۱۰ درصد آمار فوت شدگان ناشی از تصادفات جاده ای را در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸ سال بیان کرد و با ابراز تأسف از این آمار اظهار کرد: در بخش شناسایی رانندگان پرخطر و اعمال قانون نیز طی هماهنگی با سیستم قضائی اتفاقات خوبی افتاده که نهایت شدت اعمال قانون برای کاهش تصادفات جاده ای صورت می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصدقی تاکید کرد: نظارت و قانون بر سرنشین های غیرمجاز که از عوامل تصادفات شناخته شده، شدت می گیرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که بیشتر تصادفات رانندگی بین ساعات ۱۶ تا ۲۴ شب به وقوع می پیوندد و هم زمانی ماه رمضان با ایام عید، بر ترددهای شبانه نظارت بیشتر صورت خواهد گرفت.

دبیر کمیسیون ایمنی راه های استان با اشاره به اقدامات فرهنگ سازی مناسب صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: حدود ۳ هزار دانش آموز ۳۱ مدرسه حاشیه راه ها و بیش از ۶ هزار عابر پیاده و موتورسوار طی ۴۵ همایش آموزش های ترافیکی از جمله این فرهنگ سزی ها می توان نام برد.

وی همچنین یادآور شد: بیش از ۲۵۰۰ آشکارسازی ناوگان باری و وسائط نقلیه کندرو و موتور سیکلت نیز در شهرستانها انجام شد و این طرح ها تداوم خواهد داشت.

مصدقی با اشاره به اینکه پلیس راه و راهداری همواره کنار هم هستند و نمی توانند از هم جدا باشند، گفت: به دلیل محدودیت های اعتباری و علی رغم کارهای بزرگ صورت گرفته اما نمی توان در برخی جاده ها معجزه کرد و لازم است با امکانات موجود کاهش تصادفات را به دنبال بیاوریم.

وی افزود: راهداری و حمل و نقل جاده ای همواره چهار اصل هموار بودن جاده ها، خود معرف بودن و بخشندگی راه و زیباسازی و منظر آرایی حریم راه ها را در سرلوحه کار خود قرار می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.