| کد خبر: 265784 |

امضای یادداشت تفاهم سه جانبه جهت توسعه همکاری های آموزشی فعالان بخش حمل ونقل جاده ای

همزمان با روز ملی حمل و نقل و رانندگان، یادداشت تفاهم سه جانبه بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده ای و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در زمینه آموزش رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل بین المللی در تهران امضا شد.

تین نیوز
 

همزمان با روز ملی حمل و نقل و رانندگان، یادداشت تفاهم سه جانبه بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده ای و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در زمینه آموزش رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل بین المللی در تهران امضا شد.

ایران الگوی بین‌المللی در تربیت بهترین رانندگان خواهد شد

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، داریوش امانی معاون وزیر و رییس این سازمان، میزبانی توامان از دبیرکل اتحادیه بین المللی حمل ونقل جاده ای و نائب رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران را گویاترین نماد همکاری عالیه بخش خصوصی و دولت با حوزه بین الملل و رساترین جلوه حمل ونقل جاده ای در جایگاه ستون فقرات نظام لجستیک کشور است.

وی ضمن قدردانی از سطح عالی همکاری اتحادیه ایرو با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سه نمونه اخیر این همکاری را در امضای الحاقیه تفاهم نامه سه جانبه در فوریه سال جاری، همکاری در برگزاری نخستین وبینار علمی مشترک با اتاق بازرگانی ایران و کارشناسان و مدیران ایرو و همچنین پیگیری سازنده دبیرکل ایرو در موضوع مشکل نظام کارت سبز برای رانندگان ایرانی اشاره کرد.
امانی خاطرنشان کرد: پیرو وعده داده شده، کارت های سوخت برای رانندگان خارجی توزیع شده و رضایت قابل توجه در موضوع سوختگیری ناوگان خارجی به وجود آمده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با ارایه گزارشی از حمل و نقل جاده ای در کشور بیان کرد: 92.5 درصد حمل داخلی کالا و 90.5 درصد حمل مسافر از طریق جاده صورت می گیرد و حمل ونقل جاده ای ستون فقرات نظام لجستیک کشور است به طوری که قریب به 600 میلیون تن جابه جایی کالا از طریق ۲۲۰ هزار کیلومتر شبکه راههای بین شهری و روستایی و از طریق 27 پایانه مرزی و 10 بندر مهم در شمال و جنوب و حدود 26 هزار کیلومتر راههای ترانزیتی در کشورمان صورت می گیرد.
امانی افزود: ترانزیت از قلمرو کشور 9.3 میلیون تن بوده است که تخمین نیل به بالای 12 میلیون تن را تا پایان سال داریم که در واقع علیرغم تحریم های ظالمانه تحمیل شده به کشور، حجم ترانزیت از قلمرو ایران نسبت به سنوات قبل از کرونا تا 92 درصد رشد داشته است، بیش از 4600 شرکت حمل ونقل داخلی کالا، بیش از 2400 شرکت حمل ونقل داخلی مسافر و بیش از ۱۰۰۰ شرکت حمل ونقل بین المللی درکشور فعال هستند.
وی تصریح کرد: ارزش کنونی شبکه راههای کشور معادل 7.000 میلیارد تومان برابر با 135 میلیون یورو و سرمایه گذاری بخش حمل ونقل جاده ای معادل 5.000 میلیارد تومان معادل 96 میلیون یورو تخمین زده می شود، حمل ونقل جاده ا ی 8.1 درصد از اقتصاد کشور و 8.3 درصد از شاغلان کشور و 88 درصد ارزش افزوده شقوق چهارگانه حمل ونقل را به خود اختصاص داده است.
امبرتودی پرتودبیرکل اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده ای (ایرو) نامگذاری ۲۶ آذر بعنوان روز حمل و نقل در ۳۱سال قبل را مایه مباهات و افتخار دانست درحالی که در سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ این روز نامگذاری شد.
وی با ابراز خرسندی از امضای یادداشت تفاهم سه جانبه در زمینه آموزش فعالان ورانندگان حمل ونقل بین المللی بیان کرد: اجرا و پیاده سازی این تفاهم نامه ازاهمیت خاصی برخوردار است تا بتوانیم شاهد نتایج اثرگذار بوده و انتقال تجربه به سایر کشورها صورت گیرد.
دبیرکل اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده ای، به مشکلات و چالش های بخش ترانزیت و ترددهای مرزی درمنطقه اشاره کرد و خواستار تلاش و همکاری کشورها در پیوستن به کنوانسیون های ترانزیتی و تقویت کریدورهای ترانزیتی شد.

باقری نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: حمل و نقل موتور پیشران اقتصادی و شریان اقتصادی کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته است، براساس یادداشت تفاهم امضاشده آموزش های حرفه ای درحوزه حمل و نقل و لجستیک مورد توجه و اقدام جدی قرار گرفته است.
وی افزود: ارتباط سازنده و اثرگذار با اتحادیه ایرو ، ظرفیت سازی درجهت توسعه فعالیت های بخش حمل و نقل و لجستیک را درپی دارد، حمل و نقل سبز و استفاده از رویه های مکانیزه و الکترونیکی هم از جمله موضوعات قابل توجه در این بخش است.

جوادهدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای نیز اظهارداشت : با مشورت با متخصصان ایرو، برنامه عمل جامعی تنظیم شده است که موارد فیمابین را به همراه موارد داخلی سازمانهای خود،مورد واکاوی و چاره اندیشی دقیق قرار می دهد، این برنامه شامل سرفصل های متعددی از جمله انتقال و تخلیه بار و ترانسشیپ از مرزها به گمرکات داخلی، ارتقای ترانزیت بین المللی در شاخه جنوبی کریدور شرق به غرب تحت صحابت تیر، ترویج حمل و نقل جاده ای روان و یکسره، توسعه راهگذرهای حمل ونقل بین المللی شمال جنوب و خلیج فارس دریای سیاه، تجاری سازی راهگذرهای ITI و KTAI ، پیاده سازی نظام هماهنگ عبور سریع کانتنرهای تحت صحابت تیر، تسریع خدمات مرزی، مساعدت به کشورهای منطقه در عضویت و اجرای کنوانسیون تیر و نهایتاً ایجاد یک کارگروه دائمی برای نظارت بر اجرای برنامه اقدام و بحث در مورد مسائل نوظهور است.
بر اساس این گزارش حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری با بیان این که با امضای تفاهم نامه ، به مرحله عملیاتی آموزش نزدیک می شویم افزود : مقرراست با استفاده از تجربیات متخصصین ایرو ، مربیان حرفه ای را درکشور تربیت کرده و از استانداردهای بین المللی در آموزش های حرفه ای به کارگرفته شود.
وی افزود: یکی دیگر از مفاد تفاهم نامه، تبدیل شدن مرکز آموزش سازمان به هاب منطقه ای و جذب مهارت آموز از کشورهای همسایه است که امیداست پس از برگزاری آموزش ها طی ماه های آتی تحقق یابد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.