| کد خبر: 265672 |

برخورداری از ظرفیت های ترانزیتی از رویکردهای دولت در حوزه حمل و نقل جاده ای است

از ابتدای سال جاری تاکنون هشت و نیم میلیون تن ترانزیت جاده ای از قلمرو کشور ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است و این امر از نگاه ویژه دولت به توسعه ترانزیت حکایت دارد.

تین نیوز

از ابتدای سال جاری تاکنون هشت و نیم میلیون تن ترانزیت جاده ای از قلمرو کشور ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است و این امر از نگاه ویژه دولت به توسعه ترانزیت حکایت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان کردستان با اعلام این خبر اظهار داشت: در دولت سیزدهم ترانزیت جاده ای مورد توجه ویژه ای قرار دارد و این ظرفیت مناسبی است که باید از آن بهره گرفت.
داریوش امانی به اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق مریوان در استان کردستان اشاره کرد و گفت: مرز باشماق دومین مرز پرتردد کشور است و از این لحاظ از اهمیت بالایی برخوردار است.
امانی از آمادگی کامل این سازمان در راستای حل مشکلات مرز باشماق و طرح ساماندهی این مرز خبر داد و گفت: برنامه هایی برای ساماندهی نیاز است تا با هماهنگی های بیشتر بین دستگاه های متولی، مسائل و مشکلات موجود پیگیری شود و با شروع ساخت و ساز پایانه، مسائل و مشکلات موجود برطرف شود.
وی از افزایش تملک اراضی محوطه پایانه مرزی باشماق از هفت هکتار به ۵۰ هکتار خبر داد و با اشاره به ساخت فازهای دوم و سوم توسعه پایانه مرزی باشماق تاکید کرد: دستگاه ها باید هماهنگی بیشتری در خصوص ساماندهی مرز داشته باشند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص مرز سیرانبند خاطرنشان کرد: برای سهولت در مسیر دسترسی و تردد مرز سیرانبند_ بانه در سال آینده اعتبارات لازم تامین خواهد شد.
امانی با اشاره به اهمیت رسمی شدن مرز سیرانبند_بانه از سوی طرف عراقی گفت: توسعه این مرز در دست پیگیری است و جهت سهولت در بخش مسافری و جاده دسترسی، تیم کارشناسی وضعیت را بررسی خواهند کرد.

وی با بیان این که در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به آسفالت راه های روستایی شده است، اظهار داشت: در سال های قبل میانگین سالیانه آسفالت راه های روستایی در استان کردستان ۲۰ کیلومتر بود که در دولت سیزدهم این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافته و شاهد آسفالت بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی هستیم.

شایان ذکر است بازدید از راهدارخانه بوانه شهرستان کامیاران، بازدید از وضعیت ایمنی محور مریوان- باشماق، دیدار با استاندار و رییس پلیس راه کردستان و گفتگو و تبادل نظر در خصوص موضوعات مشترک فی مابین، دیدار با نیروهای راهداری شهرستان مریوان و بازدید از مرزهای باشماق و سیرانبند از بخش های سفر رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به استان کردستان بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.