| کد خبر: 265623 |

سامانه اعلام بار و نوبت دهی مجازی با هدف برقراری عدالت و نظم راه اندازی می شود

سامانه اعلام بار و نوبت دهی مجازی در تعدادی از شهرستانهای استان راه اندازی شده است.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد از راه اندازی سامانه اعلام بار و نوبت دهی مجازی با هدف برقراری عدالت بین رانندگان، صرفه جویی در زمان و سوخت، حفظ و نگهداری جاده ها و ناوگان حمل نقل در استان یزد خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، محمد رستگاری با اعلام این خبر که سامانه اعلام بار و نوبت دهی مجازی در تعدادی از شهرستانهای استان راه اندازی شده است، گفت: یکی از برنامه های اولویت دار اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان، راه اندازی سامانه مجازی نوبت دهی و اعلام بار در پایانه ها و حتی فراتر از آن در معادن و مراکز عمده بار است.

 مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، کاهش قابل توجه هزینه بنزین و گازوئیل، نگهداری ناوگان حمل ونقل، کاهش خرابی راه ها، کاهش بی نظمی و از بین رفتن صفوف طولانی نوبت گیری، کاهش تصادفات جاده ای، کاهش سفرهای یک سر بار خالی و ... را از جمله مزایایی راه اندازی سامانه نوبت دهی عنوان کرد.

رستگاری با تأکید بر اینکه در سامانه های اعلام بار مجازی، فرایند اعلام بار، پیدا کردن بار و راننده و تحویل بار در مقصد به راحتی انجام می شود، خاطرنشان کرد: اطلاعاتی از جمله نوع بار، مبدأ، مقصد، حجم و وزن، زمان بارگیری و تحویل، دستمزد و کلیه اطلاعات مربوط به بار در سامانه مذکور اعلام می شود.

وی ادامه داد: رانندگان این امکان را دارند که با توجه به اطلاعات اعلام شده، بار مورد نظر را انتخاب و حتی برای مسیر برگشت هم باری را پیدا کنند، در واقع در این نوع از اعلام بار پای هیچ واسطه ای در میان نیست و به همین جهت هزینه های حمل بار برای صاحب بار کاهش و برای راننده سود بیشتری به همراه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: راه اندازی سامانه مجازی اعلام بار و نوبت دهی یک راه حل مطمئن برای مدیران پایانه ها، کارخانه ها و صنایع مختلف است که با کمک آن می توان به طرز شایسته ای ساماندهی حمل را بین رانندگان و همچنین بین دفاتر باربری برقرار کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد مهدی هراتی زاده 0 0

    با سلام مدیریت محترم بدون ایجاد رابطه حقوقی که در بر گیرنده تعهدات متقابل حقوق مالکیت و پیمانهای مشارکت و مباشرت حمل باشد طبل تو خالی است و حتی حقوق دولت در بحث دیوان محاسبات را هم نادیده می گیرد تا چه رسد به حق کامیونداران.
    بهر حال مشخص کنید نظام توزیعی خدمات عمومی و کارشناسی و نرخگذاری و یارانه دولت با هدف حمایت از منافع ملی و مصرف کننده مقصد است یا خدمات اختصاصی و تجارت و بازرگانی با رویکرد ارزش افزوده و سود بیشتر جاده یکطرف صمت چون صمت فروشنده و سفارش دهنده است و هزینه حمل بعهده مصرف کننده و گیرنده.
    صمت درصد بگیر است و شما می خواهید جلو اجحاف او را بگیرید.
    یا بیاید در نظام توزیعی و نظارت کالا و خدمات عمومی و یارانه سوخت حمل قرار بگیرد یا اینکه با قرارداد اختصاصی مابه تفاوت ارزش افزوده بگیرد و حتی یارانه سوخت هم شامل حالش نشود، البته قانون برنامه چهارم که به دولت اجاز دخالت داده چنین می گوید در اینصورت قاچاق سوخت در حوزه حمل و نقل منتفی خواهد شد و سوختهای صرفه جویی شده در حمل کالا و خدمات عمومی برای حمل کالا و خدمات اختصاصی با هدف سود در خودشان مصرف می کنند.
    بهر حال از سال ۸۷ گفتیم الگوی فعلی با ایجاد بورس حمل و نقل سازگار رقابتی شدن است و دولت وقت بنای ایجاد سامانه ملی بار را داشت ولی اینکه فضای مجازی بدون الزام صاحب کالا در خفاء بشود دلالی جدید جرم بدتر از گناه است.
    حاکمیت وظیفه کارشناسی ، برنامه ریزی و نظارت در راستای منافع و امنیت ملی را دارد نه کارگزاری شبه کارچاق کنی یکسویه ،بگذارید قراردادهای مشارکت و مباشرت حمل در همبستگی شرکتها و وابسگی ناوگان از نوع استیجاری ، ملکی عملیاتی گردد در اینصورت رانت عودت پنج تا هشت درصد کارمزد حمل معادن و صنایع فولاد و کاشی سرامیک به صاحب کالا حذف می گردد و هزینه های اضافی کاذب کل بر حمل و نقل نخواهد بود.
    شما حتی تعاونیها را مجبور به توزیع بار بین غیر عضو نموده اید چگونه بزرگ مقیاس شوند؟ قرارداد سود و زیان دارد و سهامداران باید متعهد گردند ،برای چه؟ مدیریت سرمایه از حیث مدیریت زمان ، هزینه ، بهره وری ... که در قانون بالا دستی توسعه حمل و نقل در اقدامات سلبی و ایجابی سازمان بعنوان بهینه سازی و آمایش لازم الاجراء و اتباع آمده حق مالکیتهاست.
    اگر قراردادها عملیاتی گردد و حداقل سی درصد نیاز بازار از این طریق تامین شود بازار کارچاق کنی دولتی و دلالی و نرخ سازی و درصد بگیرها کساد خواهد شد.