| کد خبر: 259237 |

آسفالت لاستیکی برای نخستین بار در جاده‌ های کشور استفاده شد

رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: آسفالت لاستیکی در جاده‌ های بین شهری کشور، برای نخستین در بخشی از جاده سبزوار- نیشابور این استان استفاده شد.

تین نیوز

رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: آسفالت لاستیکی در جاده های بین شهری کشور، برای نخستین در بخشی از جاده سبزوار- نیشابور این استان استفاده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمید رضا ملک جعفریان افزود: قیر موجود در این آسفالت حاوی پودری لاستیکی است که به وسیله یک شرکت دانش بنیان ایرانی تولید شده و هم اکنون در سه کیلومتر از جاده سبزوار- نیشابور استفاده شده است.

وی اضافه کرد: پودر لاستیکی در قیر این آسفالت موجب افزایش کیفیت و دوام سطح آسفالت جاده شده و طول عمر راه را افزایش می دهد.

رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت:هم اکنون نمی توان درباره میزان افزایش طول عمر آسفالت جاده ها با این روش جدید اظهار نظر کرد و نیاز است تا مسیر آسفالت شده مورد بررسی قرار گیرد اما به طور قطع عمر این آسفالت دانش بنیان از نمونه های کنونی بیشتر است.

ملک جعفریان افزود: در این روش علاوه بر این که طول عمر جاده و به تبع آن ایمنی راه افزایش می یابد در این روش دانش بنیان جدید به حفظ محیط زیست نیز کمک می شود.

وی ادامه داد: تاکنون استفاده از آسفالت لاستیکی در جاده های درون شهری از جمله مسیرهای بی. آر. تی اتوبوس استفاده شده بود اما از این آسفالت در جاده های بین شهری برای نخستین بار در راههای خراسان رضوی استفاده شد.

رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در مجموع ۹ کیلومتر از جاده سبزوار- نیشابور طی هفتههای آینده آسفالت لاستیکی خواهد شد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راهها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.