| کد خبر: 258763 |

راه اندازی و بهره برداری از نسل سوم سامانه جامع راهداری

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این سازمان گفت: با هدف استقرار نظام داده محور و راهداری سیستماتیک و همچنین افزایش قابلیت اطمینان اطلاعات ثبتی، نسل سوم سامانه جامع راهداری(RMS) با قابلیت های تخصصی جدید طراحی و پیاده سازی شده است.

تین نیوز

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این سازمان گفت: با هدف استقرار نظام داده محور و راهداری سیستماتیک و همچنین افزایش قابلیت اطمینان اطلاعات ثبتی، نسل سوم سامانه جامع راهداری(RMS) با قابلیت های تخصصی جدید طراحی و پیاده سازی شده است.

به گزارش تین نیوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این سازمان با بیان این خبر افزود: این سامانه از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۲ برای دفاتر تخصصی ستادی، ادارات کل استان‌ها و ادارات شهرستانی به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر بیش از ۴۳۰ اداره شهرستان، ۳۵ اداره کل استانی و کلیه دفاتر ستادی معاونت راهداری به‌عنوان کاربر تخصصی RMS دسترسی دارند و کلیه فعالیت‌های تخصصی جاری در ۱۸۰ مورد، پروژه‌های حوزه راهداری، ثبت داده‌های نقاط پرتصادف، خسارات وارد به زیرساخت‌های راه در سامانه به صورت مکانمند و مستمر درج می‌شود.

وی با بیان این‌که نسخه جدید سامانه جامع راهداری با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، با موفقیت پیاده‌سازی شد، افزود: ایجاد حافظه زمانی و مکانی راهداری کشور در قالب سامانه جامع تحت وب راهداری گامی موثر در پیاده سازی الگوی سازمان داده مبنا است که با هدف ایجاد یکپارچگی در فرآیندها، کمی‌سازی و تجمیع کلیه فعالیت‌های راهداری وارد سومین سال بهره برداری شده است.

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان اظهار داشت: با توسعه و عملیاتی شدن بخش‌های مختلف سامانه جامع راهداری، امکانات جدیدی برای ثبت اقدامات و گزارش تاثیر گذاری اقدامات در سطح شبکه راه‌ها ایجاد شده است.

ذاکری همچنین بیان داشت: در نسخه جدید سامانه، علاوه بر بازنگری کلی در پنل‌های فعالیت‌های روزانه، گشت راهداری و ترابری، واکنش سریع، پروژه های راهداری و مدیریت کاربران، فرآیند کارتابلی کردن سامانه جهت تایید فعالیت های ثبت شده توسط ادارات تابعه استان با موفقیت پیاده سازی شد که گامی مهم در راستای صحت‌سنجی اطلاعات ورودی و تدقیق آمار است.

وی خاطر نشان کرد: جهت سهولت استفاده کاربران ثبت کننده سامانه با استفاده از گوشی هوشمند و تبلت، پنل‌های مختص ادارات شهرستان به‌صورت تعاملی راه اندازی شده است. همچنین بروز رسانی نقشه راهها (OSM) با آخرین نسخه منتشر شده در سال ۲۰۲۳ و اضافه شدن نقشه ماهواره ای با زوم ۱۶ به سامانه از تغییرات توسعه‌ای در سامانه است که موجب ارتقای کیفی قابل توجه در نتایج شده است .

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان افزود: پنل خسارات وارده به ابنیه فنی و تاسیسات راه، از جمله قابلیت نسخه جدید سامانه است که در راستای یکپارچگی در کلیه فرآیندها با مشارکت دفاتر درآمد، نگهداری علائم تجهیزات و توسعه ایمنی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و امور مالی سازمان راه اندازی شده و کلیه مراحل وصول خسارت در این بستر بصورت برخط انجام می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از برنامه‌های پیش رو ایجاد سامانه نگهداری حریم راه و مدیریت تونل است که در راستای تقویت نظارت و مدیریت بر زیرساخت‌ها، با هماهنگی و مشارکت دفاتر تخصصی در حال پیاده سازی است که به‌زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.