| کد خبر: 269466 |

آغاز اجرای فاز اول بندر مکران از سال آینده

معاون مهندسی و زیربنایی سازمان بنادر گفت: فاز اول بزرگترین بندر دریایی کشور با عنوان بندر مکران از ابتدای سال آینده اجرایی می شود.

تین نیوز

معاون مهندسی و زیربنایی سازمان بنادر گفت: فاز اول بزرگترین بندر دریایی کشور با عنوان بندر مکران از ابتدای سال آینده اجرایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای منویات رهبری و اهداف تعیین شده در سند توسعه سواحل مکران مبنی بر ساخت بندر بزرگ مکران، سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات لازم برای ساخت این بندر را شروع کرده است.

به گفته وی، سازمان بنادر از سال گذشته برای مکان یابی این بندر تحقیقات خود را آغاز و مکانی در استان هرمزگان در شهرستان جاسک انتخاب کرد و این بندر با کاربری تجاری و نفتی به عنوان بندری برای نسل آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

او می گوید: بندر مکران با رویکرد پدافند غیر عامل به لحاظ جانمایی و محرومیت زدایی با افق ۱۴۲۴ فعالیت خود را شروع می کند و براساس برنامه ریزی قرار است این بندر به صورت فاز بندی فعالیت را شروع کند.

فتحی بیان کرد: براساس مطالعات طرح جامع ساخت این بندر شروع شده و در سال ۱۴۰۳ بخش حوضچه و بخش دریایی این بخش را شروع خواهیم کرد.

او افزود: سازمان از منابع داخلی برای ساخت این بندر استفاده خواهد کرد و در این بندر ایجاد اسکله های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.