| کد خبر: 266153 |

اولین حمل یکسره ریل پایه غلات در بندر امیر آباد کلید خورد

مدیرکل بندرامیرآباد از تخلیه کشتی حامل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی به صورت حمل یکسره از طریق ریل برای نخستین بار در بندرامیرآباد خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بندرامیرآباد از تخلیه کشتی حامل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی به صورت حمل یکسره از طریق ریل برای نخستین بار در بندرامیرآباد خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی محمدعلی موسی پور با  بیان اینکه تخلیه کشتی حامل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی به صورت حمل یکسره از طریق ریل برای نخستین بار در بندرامیرآباد انجام شد، گفت ماحصل تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده با ادارات کل راه آهن شمال ، گمرک امیرآباد و شرکت های فعال در حوزه تجارت غلات در کارگروه حمل ریلی بندرامیرآباد ، نخستین حمل یکسره غلات در این بندر از طریق حمل و نقل ریلی صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه این محموله ۳ هزار و ۸۰۰ تنی ذرت دامی از کشور روسیه وارد شده است، اظهار کرد: حمل یکسره این محموله توسط واگن های ۵۵ تنی از بندرامیرآباد به مقصد بندر خشک پیشگامان یزد انجام شد.

موسی پور یکی از اهداف مهم بندرامیرآباد را توسعه حمل ریلی عنوان کرد: در این راستا از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین بندرامیرآباد و بندر خشک پیشگامان یزد در زمینه ترانزیت ، صادرات و واردات کالا در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل بندرامیرآباد حفظ کیفیت کالا به دلیل حذف تخلیه و بارگیری مکرر و توقف در انبار، کوتاه شدن زمان حمل ، کاهش آلودگی محیطی و کاهش تلفات و سوانح جاده ای را از جمله مهمترین مزایای روش حمل مستقیم غلات برشمرد.

وی صرفه جویی در مصرف سوخت و ارتقاء بهره وری حمل ریلی در عملیات بندری را از دیگر مزیت های حمل مستقیم کالا از کشتی به قطار عنوان کرد.

موسی پور در پایان ابراز امیدواری کرد با کلید خوردن نخستین حمل یکسره ریلی غلات در بندرامیرآباد ، شاهد تداوم این روند در تخلیه و بارگیری کالاها به ویژه در کالاهای اساسی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.