| کد خبر: 256119 |

شروع برنامه ممیزی در ایران از تیرماه ۱۴۰۳

برنامه ممیزی اجباری دولت‌ های عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی با پایان یافتن همه‌گیری ویروس کرونا، از سر گرفته شده و قرار است در جمهوری اسلامی ایران نیز تیرماه ۱۴۰۳ اعمال شود.

تین نیوز

برنامه ممیزی اجباری دولت‌ های عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی با پایان یافتن همه‌گیری ویروس کرونا، از سر گرفته شده و قرار است در جمهوری اسلامی ایران نیز تیرماه ۱۴۰۳ اعمال شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، برنامه ممیزی اجباری دولت‌های عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی که به دلیل همه‌گیری کرونا متوقف شده بود، مجدداً از اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی با ممیزی از چند کشور در قالب ممیزی از راه دور (Remote audit) از سر گرفته شده است. انجام این ممیزی‌ها نیز توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی در سال ۲۰۲۲ پیگیری شده است و مطابق برنامه جدید اعلام شده از سوی آیمو، ممیزی در کشور ایران از ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ (تیر ماه ۱۴۰۳) صورت خواهد گرفت.

برای اجرای ممیزی اجباری آیمو، ضروری است جامعه دریایی و صنعت حمل و نقل دریایی کشورمان با محوریت سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی لازم برای عبور موفق از این ممیزی آیمو را در خود ایجاد نمایند که لازمه آن مشارکت همه جانبه بخش‌های ذینفع در اجرای مقررات بین‌المللی در گستره تعیین شده برای ممیزی است و بر همین اساس و با شناخت ضرورت دستیابی به حداکثر استانداردهای بین‌المللی و به منظور تسهیل روند انجام ممیزی، معاونین امور دریایی و امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، یادداشت همکاری ممیزی را امضا و مبادله کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.