| کد خبر: 147812 |

رونق جابجایی کالا در بنادر هرمزگان طی پنج ماهه گذشته

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی 43 میلیون تن انواع کالا و ترابری ۸,۶ میلیون نفر سفر دریایی در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری و مسافری این استان طی پنج ماه اخیر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی 43 میلیون تن انواع کالا و ترابری ۸,۶ میلیون نفر سفر دریایی در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری و مسافری این استان طی پنج ماه اخیر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، " الله مراد عفیفی پور" ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی پنج ماهه نخست سال 96 اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع 43 میلیون و 765 هزار و 478 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که ۳,۶درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش عملیات داشته ایم.

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، 28 میلیون و 362 هزار و 270 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 15 میلیون و 403 هزار و 208 تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

افزایش 120 درصدی ترانشیپ کالا

عفیفی پور اظهار داشت: طی پنج ماهه نخست سال جاری، بالغ بر یک میلیون و 496 هزار و 624 تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ثبت رشد 120 درصدی، نشانگر افزایش بیش از دو برابری این بخش از عملیات است.

رشد مثبت 3درصدی صادرات غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال 96 را 15 میلیون و 327 هزار و 470 تن با رشد مثبت سه درصدی اعلام کرد.

وی از واردات 4 میلیون و 626 هزار و 379 تن و کابوتاژ سه میلیون و 526 هزار و 50 تن از اینگونه کالاها خبر داد.

رونق ترانزیت غیرنفتی

عفیفی پور همچنین از رشد 32 درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، دو میلیون و 525 هزار و 358 تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شد.

این مقام مسؤول حجم صادرات فرآورده های نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون را 6 میلیون و 51 هزار و 53 تن و کابوتاژ این گونه محموله ها را 8 میلیون و 67 هزار و 390 تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، 35 هزار تن از اینگونه کالاها ترانزیت و یک میلیون و 249 هزار و 739 تن از فرآورده های نفتی وارد شد.

عملیات کانتینری34 درصد افزایش یافت

وی با اشاره به فعالیت پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، بیان کرد: طی این مدت، بالغ بر یک میلیون و 157 هزار و ۷۹۰ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد 34 درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی سال جاری را 15 هزار و 243 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، دو هزار و70 فروند کشتی بالای هزار تن و 13 هزار و 173 فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته اند.

ترابری ۸,۶میلیون نفر سفر دریایی

عفیفی پور همچنین جایگاه ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران را یادآور شد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریور ماه، ترابری 8 میلیون و 643 هزار و 63 نفر سفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.