| کد خبر: 14743 |

◄ نخستین کشتی لاینر پس از لغو تحریم ها در بزرگترین بندر کانتینری کشور پهلو گرفت

تین نیوز | پس از لغو تحریم های بندری، نخستین كشتی لاینر خارجی متعلق به خط كانتینری ون های در مراسمی با حضور مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران بندر شهید رجایی در بزرگترین بندر تجاری كشور پهلو گرفت.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، این كشتی با ظرفیت 6 هزارTEU كانتینر از بندر سنگاپور به جبل علی و از آنجا به به بندر شهید رجایی آمده است.
كشتی مذكوركه260 متر طول و 33 متر عرض دارد، قرار است در ترمینال دوم كانتینری بندر شهید رجایی 900 كانتینر را بارگیری و 800 كانتینر را نیز تخلیه كند.

در مراسم پهلوگیری این كشتی لاینر خارجی كه در نخستین ساعات كاری صبح امروز(سه شنبه، 31 تیرماه) برگزار می شود، "دكتر علی جهاندیده" عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، "ابراهیم ایدنی" مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نماینده خط كشتیرانی ون های در ایران و جمعی از مسئولین و مدیران حوزه دریایی و بندری حضور دارند.

گفتنی است، خط كشتیرانی ون های تایوان یكی از 20 خط كشتیرانی برتر دنیاست كه تا پیش از تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه های بیمه های دریایی، به بزرگترین بندر تجاری ایران تردد داشته است.

با از سرگیری تردد مستقیم خطوط معتبر كشتیرانی جهان در بندر شهید رجایی فاصله دستیابی به كالاها به میزان هفت روز كاهش می یابد و این امر تا حدود زیادی در كوتاه كردن دست واسطه ها و دلال ها در بازار تجارت بین المللی ایران موثر خواهد بود.

شایان ذكر است، با رفع تحریم های بندری و دریانوردی، كالاها از طریق خطوط لاینر به صورت مستقیم وارد بندر شهید رجایی می شود، در حالیكه پیش از این كالاها نخست به بنادر كشورهای تركیه، امارات، گرجستان،عمان و امارات منتقل و از آنجا با یك كشتی دیگر به ایران حمل می شود.

این تبادل مستقیم محموله ها بین 40 تا 100 دلار در هر تن هزینه تمام شده كالا را كاهش می دهد.
به نظر می رسد ورود این كشتی آغاز سریالی دنباله دار برای بازگشت خطوط كشتیرانی معتبر جهان به بندر شهید رجایی باشد، خطوط كشتیرانی اورگرین، هایوندای، هانجین و كاسكو نیز طی چند ماه گذشته با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان سازمان بندر، اعلام آمادگی كرده اند تا فعالیت خود را در این بندر از سر گیرند.

فعالیت این خطوط كشتیرانی در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و ترانشیپ است.

سازمان بنادر و دریانوردی كشور در قالب تفاهم نامه، درخواست مكتوب و اعلام بین المللی، آمادگی بندر شهید رجایی را برای پذیرش كشتی ها اعلام كرده است.

لازم به ذكر است، مجتمع بندری شهید رجایی با 40 پست اسكله و در اختیار داشتن پیشرفته ترین ترمینال های كانتینری كشور، در مسیر تبدیل به بندر كانونی در عملیات جابجایی كالاهای كانتینری، اساسی، فولادی و فرآورده های نفتی قرار گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.