| کد خبر: 112440 |

◄ حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت

تین‌نیوز|

هفته‌ای که گذشت سرشار از فراز بود و نشیبی برای حمل‌ونقل جاده‌ای به همراه نداشت، هفته‌ای که در آن دائماً کالبد حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از اخبار ناگوار به خود لرزید و لرزید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، هفته‌ای که در سخت گذشتن آن همان بس که بگوییم با حادثه برخورد قطارها در منطقه هفت‌خوان و جان باختن نزدیک به 50 نفر از هموطنان‌مان آغاز شد.

پست جدید محمدزاده
در همین اوضاع‌واحوال بود که مدیرعامل راه‌آهن کشور؛ محسن پورسید آقایی در یک برنامه زنده تلویزیونی مسئولیت حادثه را بر عهده گرفت و از سمت خود کناره‌گیری کرد، البته نکته مهم دیگری هم دراین‌بین به وجود آمد، هنوز خبر استعفای مدیرعامل راه‌آهن از صفحه نخست رسانه‌ها پایین نیامده بود که در شلوغی رسانه‌ای یک خبر مهم دیگر منتشر شد، سعید محمدزاده که کمتر از یک ماه بود پس از علی نورزاد به ریاست شرکت ساخت و توسعه زیربناها منصوب‌شده بود، بار دیگر تغییر سمت را تجربه کرد و این بار به‌عنوان مدیرعامل راه‌آهن معرفی شد.

هیئت‌وزیران در جلسه خود به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی رئیس‌جمهوری، به سعید محمدزاده به‌عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رأی اعتماد داد.

سعید محمدزاده پس از بررسی و جمع‌بندی دولت به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جایگزین محسن پورسیدآقایی مدیرعامل مستعفی این شرکت انتخاب شد.

 محمدزاده پیشتر در زمان مدیریت محسن پورسید‌آقایی در شرکت راه‌آهن به‌عنوان معاونت فنی و زیربنایی مشغول به کار بود و پس از استعفای علی نورزاد از سمت مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با حکم وزیر راه و شهرسازی به سمت معاون وزیر و مدیرعامل این شرکت منصوب شد.

ارائه بودجه
اما اخبار مهم ختم به این موارد نمی‌شد و صبح روز 14 آذر لایحه بودجه سال 96 توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد تا بعد از تشکیل کمیسیون‌ها و بررسی‌های اولیه به شور گذاشته شود و نهایتاً در صورت دریافت تأییدیه از نمایندگان خانه ملت تبدیل به قانون بودجه شود.

در این لایحه عموماً دولت تلاش کرده بودجه‌ی سازمان‌ها را به‌صورت کاهشی ببندد، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز یکی از این سازمان‌ها بود که بودجه‌اش نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

برای اطلاع از جزئیات این موضوع به سراغ محمد تیموری؛ مدیرکل دفتر برنامه‌وبودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رفتیم که متن این گفتگو به شرح زیر است؛

محمد تیموری در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: اگر بودجه سال 95 و 96 را باهم مقایسه کنید متوجه می‌شوید که کلاً در سال 96 بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بودجه کاهشی بوده است و از افزایش بودجه خبری نیست، یعنی تقریباً عددی در حدود 28 درصد نسبت به سال گذشته کاهش بودجه داشته‌ایم، البته این بودجه در حال حاضر در مرحله لایحه است و تبدیل به قانون نشده و ممکن است تغییراتی در آن انجام شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌وبودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به کاهش بودجه سازمان گفت: طبیعتاً مطلوب و انتظار ما چنین چیزی نیست، هیچ سازمانی از کاهش بودجه استقبال نمی‌کند و نیازهای سازمان عظیمی مانند سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بسیار بیشتر از این مبالغ است، اما به‌هرحال چاره‌ای نیست و ما یک سازمان دولتی هستیم و باید تصمیمات دولت را بپذیریم.

بارش‌ها
اتفاقات بسیار بود و نقل همه آن‌ها مصداق مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد به همین دلیل تنها به ذکر شاخص‌ترین مسائل هفته‌ای که گذشت بسنده می‌کنیم، ازجمله این اتفاقات شاخص بارش برف و انسداد بسیاری از محورها و زمین‌گیر شدن خودروها شد.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران روز پنجشنبه در گفت‌وگویی خبری گفت: برف و یخبندان 48 ساعت گذشته (از زمان شروع برف و یخبندان) در این استان افزون بر یک هزار خودرو را در جاده‌ها زمین‌گیر کرد؛ نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در این مدت به حدود 5 هزار مسافر گرفتار در برف و یخبندان خدمات‌رسانی کردند، در این مدت بیش از 300 نفر از مسافران داخل خودروها نیز در مناطق مختلف اسکان داده شدند و خدمات اولیه به این مسافران ارائه شد؛ همچنین 32 پایگاه این نهاد برای خدمات‌رسانی به مسافران در جاده‌های برف‌گیر استقرار یافت و 150 نیرو با 32 دستگاه آمبولانس در این پایگاه‌ها به مردم خدمات می‌دهند.

از سوی دیگر 22 پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مستقر در داخل شهرها نیز برای خدمات‌رسانی و پشتیبانی به نیروهای مستقر در جاده‌های برف‌گیر به حالت آماده‌باش درآمدند.
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.