| کد خبر: 51926 |

توقف عملیات ریل گذاری راه‌آهن همدان - تهران قابل توجیه نیست

نماینده مردم همدان و فامنین از توقف ریل‎ گذاری راه آهن همدان - تهران انتقاد کرد.

امیر خجسته با اشاره به اینکه ریل گذاری راه آهن همدان - تهران متوقف شده است، اظهار داشت: اواخر سال گذشته جلساتی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی درباره راه آهن همدان - تهران در مجلس برگزار شد.
 
به گزارش تین نیوز، خجسته با بیان اینکه فشار بسیاری وارد شد تا روند ریل گذاری راه آهن همدان - تهران سرعت گیرد، افزود: براساس اعلام مسئولان، 30 هزار تن ریل خریداری و وارد کشور شده که امیدوار بودیم برای پروژه راه آهن همدان - تهران نیز تخصیص یابد که این مهم عملیاتی نشده است.
 
خجسته با بیان اینکه هفته‎ گذشته با وزیر راه و شهرسازی در مجلس جلسه‎ای در این زمینه برگزار شد، گفت: پس از یک ساعت بحث دراین باره، وزیر راه و شهرسازی قول مساعد برای پیگیری ریل گذاری راه آهن همدان تهران را داد.
 
وی با بیان اینکه فصل کاری در همدان محدود بوده و نزدیک به 50 روز از فصل کاری همدان گذشته است، گفت: متاسفانه در حال حاضر عملیات ریل گذاری راه آهن همدان - تهران و اجرای ایستگاه تشکیلاتی راه آهن به طور کامل تعطیل بوده و با گذشت 50 روز از سال کاری در این پروژه صورت نمی‌ گیرد.
 
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: به عنوان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از ابزار نظارتی خود در این زمینه استفاده می‎کنم، وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل نکرده و این برای ما قابل قبول نیست.
 
خجسته با بیان اینکه قول ریل گذاری 1.5 تا 2 کیلومتر از مسیر را در روز داده بودند، گفت: متاسفانه نه تنها این اتفاق عملیاتی نشد بلکه شاهد هستیم کار تعطیل شده است.
 
وی گفت: توقف ریل گذاری پروژه راه آهن تهران - همدان - سنندج از طریق مجمع نمایندگان غرب کشور در حال پیگیری است.
 
خجسته با اعلام اینکه مردم همدان چندین سال است که منتظر شنیدن سوت قطار هستند، عنوان کرد: قرار بود این پروژه در پایان سال گذشته به بهره ‌برداری برسد که متاسفانه نه تنها این مسئله عملیاتی نشده بلکه در حال حاضر نیز کار تعطیل شده است.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه نیازمند ریل و تامین اعتبار است، اظهار داشت: توقف پروژه راه آهن همدان - تهران ظلم بزرگی در حق مردم همدان محسوب می‎شود.
 
در هفته گذشته مدیرکل دفتر فنی استانداری همدان اعلام کرد در حال حاضر عملیات ریل گذاری راه آهن همدان تهران متوقف شده است، این خبر در حالی اعلام شد که مسئولان اداره کل راه و شهرسازی که مسئولیت این پروژه را دارند از پاسخگویی به رسانه‎ها طفره می‌ روند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدوکیلی 0 0

    " توسعه شبکه ای بجای توسعه پروژه ای " وقت آن است که در بخش حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی توسعه پروژه ای جای خود را به توسعه شبکه ای بدهد. شبکه حمل ونقل موجود زنده ای است که ایجاد تغییر در یک قسمت از آن تاثیر خود را در سایر قسمتها نشان می دهد. این امر درباره همه شیوه های حمل ونقل اعم از ریلی و جاده ای صادق است. مصداق موضوع درباره خبر فوق دو محور موازی از مرکز کشور به سمت غرب کشور است. محور تهران - همدان - کردستان و محور اراک - کرمانشاه در شرایط محدودیت منابع و در شرایطی که محورهای اصلی پرترافیک کشور با کمبود ظرفیت مواجه است. در شرایطی که بدلیل کمبود ظرفیت محور جنوب صدها نفر سالانه در محورهای جاده ای خوزستان جان خود را ازدست میدهند آیا باید برای احداثهمزمان دو محور موازی جایی هست؟