| کد خبر: 267958 |

تأمین اعتبار قطار سریع السیر مشهد- تهران- اصفهان با تهاتر نفت

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ۲۰ میلیارد دلار اعتبار راه اندازی قطار سریع السیر مشهد- تهران- اصفهان از محل صندوق توسعه ملی و تهاتر نفت تأمین خواهد شد.

تین نیوز

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ۲۰ میلیارد دلار اعتبار راه اندازی قطار سریع السیر مشهد- تهران- اصفهان از محل صندوق توسعه ملی و تهاتر نفت تأمین خواهد شد.

۱۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه حرم تا حرم فاز گرمسار-سمنان تزریق می‌ شود


به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور ظهر امروز در حاشیه سفر به استان سمنان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قطار سریع السیر تهران- قم و اصفهان و از این سمت تهران- مشهد ممکن است با یکدیگر یک پارچه شود و در اسرع وقت فرآیند عملیاتی کار آغاز می شود.

وی گفت: پروژه قطار سریع السیر تهران- مشهد از پروژه های مهم و راهبردی است و ازجمله پروژه هایی محسوب می شود که در مرز فناوری حرکت می کند و همه کشورهای پیشرفته دنیا در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: بخشی از کار پروژه قطار سریع السیر تهران- اصفهان از قبل اجرا شده است؛ اما فرآیند پروژه قطار سریع السیر تهران- مشهد هنوز آغاز نشده که با تدارک مسؤولان و دست اندرکاران در راه آهن و راه و شهرسازی و برگزاری جلسات اختصاصی رئیس جمهور عملیات اجرایی آن در اسرع وقت آغاز می شود.

منصوری بیان کرد: اجرای این پروژه منابع سنگینی نیاز دارد و عددی که پیش بینی می شود، حدود ۲۰ میلیارد دلار است؛ البته بعد از اینکه مطالعات کار تمام شود، می توان عدد دقیق را بیان کرد. وی ادامه داد: این عدد یک ابرپروژه را پیش روی ما قرار داده و برای تأمین اعتبار آن از منابع عمومی نمی توانیم استفاده کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور جلسه ای اختصاصی با حضور مسؤولان وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و راه و شهرسازی برگزار کرد و این منابع از محل صندوق توسعه ملی و تهاتر نفت تأمین خواهد شد.

منصوری افزود: امروز افتخار داریم که در ایام دهه فجر، بهره برداری از حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و اقتصادی استان سمنان را داشته باشیم که درمجموع بیش از ۶۰۰ پروژه با ایجاد اشتغال برای بیش از ۷۰۰ نفر بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: از مصوبات سفر رئیس جمهور نیز ۱۰۰ تعهداتی که دولت به استان سمنان داده بود، محقق شده است و نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر تأمین اعتبار شد که در حوزه های مختلف منشأ اثر بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: در آینده نزدیک رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان سفر می کنند تا بخشی از پروژه های اقتصادی و عمرانی را افتتاح کنند و از نزدیک مسائل مختلف استان را مورد نظارت قرار دهند و جلسات اجرایی مختلفی نیز با حضور آنها برگزار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.