| کد خبر: 164714 |

◄ راه‌آهن رشت- قزوین به اتمام رسیده است

پروژه راه‌آهن در حد فاصل قزوین تا رشت به اتمام رسیده که در آینده نزدیک این پروژه عظیم به بهره‌برداری خواهد رسید.

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت : مسئولان، نمایندگان و اصحاب رسانه پیگیر بخش دیگر راه‌آهن در حدفاصل رشت – انزلی و رشت – آستارا باشند، چراکه این بخش است که موجب فعال شدن تجارت بین‌الملل می‌شود و اهداف اقتصادی ما را در حوزه تولید با رویکرد تجارت و صادرات محور محقق می‌سازد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، کیوان محمدی افزود:پروژه راه‌آهن در حد فاصل قزوین تا رشت به اتمام رسیده که در آینده نزدیک این پروژه عظیم به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه راه‌آهن رشت - قزوین از سال 1386 آغاز شد و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می‌شود. تکمیل پروژه این خط ریلی تا پایان سال جاری و بخش‌های بعدی آن، یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان گیلان است.

این خط ریلی قادر است  سالانه 10 میلیون تن بار و سه میلیون مسافر را جابجا کند.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال گذشته به‌منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شدند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد 2 و نیم کیلومتر و بارانداز، در آستارای ایران اجرا می‌شود. این طرح به‌عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود و بااتصال خط آهن آستارا - آستارا به مسیر رشت - قزوین، کریدور معروف شمال - جنوب شکل خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.