| کد خبر: 151526 |

◄ امضای تفاهم‌نامه همکاری بین راه‌آهن و سازمان هواشناسی کشور

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن و سازمان هواشناسی کشور به منظور هم‌افزایی و بهره‌برداری بهینه از خدمات هواشناسی در صنعت حمل‌ونقل ریلی امضا شد.

تین نیوز

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن و سازمان هواشناسی کشور به منظور هم‌افزایی و بهره‌برداری بهینه از خدمات هواشناسی در صنعت حمل‌ونقل ریلی امضا شد.

به گزارش تین‌نیوز، از اهداف امضای این تفاهم‌نامه که در همسویی با دلایل ضرورت توجه به حمل‌ونقل ریلی است، افزایش سطح رضایت‌مندی کاربران و ضریب ایمنی حمل و نقل ریلی، پیشگیری و کاهش سطح سوانح و حوادث در ابعاد محیطی و انسانی از طریق پیش‌بینی شرایط جوی و مدیریت ریسک، بهره‌گیری از داده‌های اقلیمی در برنامه‌ریزی و توسعه حمل و نقل ریلی، گسترش شبکه و برنامه‌ریزی مبتنی بر اصول علمی در شهرسازی ریل‌ پایه و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های طرفین را می‌توان از جمله اهداف امضا این تفاهم نامه نام برد.

استفاده از زیرساخت‌های مخابراتی و بستر فیبر نوری شرکت جهت انتقال داده‌های هواشناسی، طراحی و ایجاد سامانه‌های " هواشناسی ریلی"، دریافت و اطلاع‌رسانی برخط اطلاعیه و اخطاریه‌های سازمان، ارائه اطلاعات هواشناسی مورد نیاز مسافر در طول سفر و مبدا و مقصد از زمینه‌های همکاری در نظر گرفته شده در این تفاهم‌نامه است.

همچنین مطالعه و ایجاد و توسعه سامانه تولید و ارائه محصولات تخصصی هواشناسی ریلی به منظور برنامه‌ریزی و کاهش ریسک حمل و نقل ریلی از قبیل: پیش‌بینی مقدار و شدت و مقدار بارش برف و باران در مجاورت خطوط راه آهن، پیش‌بینی گرما و سرمای شدید و تغییرات شدید دمایی، پیش‌بینی یخ زدگی ادوات (همچون سوزن، ترمز و ... )، پیش‌بینی بارش‌های شدید و سیلاب در مجاورت خطوط راه آهن، پیش‌بینی سرعت و جهت باد در مجاورت خطوط راه آهن، پیش بینی وقوع گردوخاک و حرکت ماسه روان به خصوص در مناطق ماسه‌گیر، تعیین میدان دید افقی برای لکوموتیوران، استفاده از داده‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی به منظور مجهز کردن قطارها به سیستم‌های سردکننده/گرم‌کننده متناسب با شرایط اقلیمی بررسی و تکمیل مطالعات در حوزه‌های سیل‌خیز از دیگر زمینه های همکاری است.

این تفاهم نامه بین معاونت فنی‌وزیربنایی به عنوان نماینده شرکت راه‌آهن و معاونت فنی و شبکه ایستگاه‌ها به‌عنوان نماینده سازمان هواشناسی کشور امضا شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.