| کد خبر: 147593 |

مشاور صنعت حمل‌ونقل در انجمن صنفی شرکت‌های ریلی عنوان کرد

◄ پرداخت حق بیمه، مشکل بزرگ حمل‌ونقل ریلی

حمل‌ونقل ریلی نیاز به توجه ویژه دارد. مشکلی که وجود دارد این است که شرکت‌های حمل‌ونقلی براساس قراردادهای خود مبلغی را به عنوان حق بیمه می‌پردازند و این موضوع هم‌اکنون مشکل بزرگی برای این صنعت ایجاد کرده است.

تین نیوز

به گفته مشاور صنعت حمل‌ونقل در انجمن صنفی شرکت‌های ریلی و خدمات وابسته، با توجه به تحولات جدید، هم‌اکنون مالیات تکلیفی و مالیات بر ارزش‌افزوده در صنعت ریلی  وجود ندارد و فقط مالیات بر عملکرد سالیانه و درآمد هست که سالانه 25 درصد از درآمد همه شرکت‌ها در همه حوزه‌های اقتصادی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز به نقل از هفته‌نامه حمل‌ونقل محمد ساطعی افزود: حمل‌ونقل ریلی نیاز به توجه ویژه دارد. مشکلی که وجود دارد این است که شرکت‌های حمل‌ونقلی براساس قراردادهای خود مبلغی را به عنوان حق بیمه می‌پردازند و این موضوع هم‌اکنون مشکل بزرگی برای این صنعت ایجاد کرده است.

ساطعی اضافه کرد: شرکت‌ها از طریق انجمن ریلی بارها اقدام کرده‌اند اما متاسفانه به حل این مشکلات و چالش‌ها ترتیب اثر داده نشده است. برای توسعه حمل ونقل ریلی بحث تامین منابع ارزان قیمت و تخصیص وام‌های کم‌بهره به این صنعت به منظور تامین بودجه برای انجام برنامه‌ها و پروژه‌ها از دیگر اقدامات دولت می‌تواند باشد.

او اضافه کرد: فعالان بخش ریلی باید برای تخصیص سرمایه خود به این بخش احساس اعتماد برای بازگشت سرمایه‌ را داشته باشند وگرنه به بخش‌های پرسودتر و کم‌هزینه‌تر و پرمشتری‌تر روی می‌آورند که بر خلاف منافع ملی است. حذف مالیات‌ها به رونق بیشتر حمل‌ونقل ریلی کمک کرده اما رشد حمل ونقل ریلی نیاز به دیدی وسیع دارد.

ساطعی با اشاره به حوادث جاده ای افزود: با توجه به رشد تقاضا در دو بخش سفر و بار، فرسودگی ناوگان جاده ای هم مساله آسیب‌زایی است پس باید به سمت حمل ونقل ریلی حرکت کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.