احداث قطار حومه ای نجف آباد - اصفهان در دولت دوازدهم عملیاتی می شود
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طی مذاکرات انجام شده با مسئولان شرکت راه آهن، احداث عملیات قطار حومه ای ( ریل باس ) در مسیر اصفهان به نجف آباد و بالعکس در اوایل دولت دوازدهم عملیاتی می شود.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طی مذاکرات انجام شده با مسئولان شرکت راه آهن، احداث عملیات قطار حومه ای ( ریل باس ) در مسیر اصفهان به نجف آباد و بالعکس در اوایل دولت دوازدهم عملیاتی می شود.
' ابوالفضل ابوترابی ' روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این خط راه آهن بطول 30 کیلومتر در مسیر اصفهان - نجف آباد با مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، شهرداری های واقع در مسیر و بخش خصوصی احداث می شود.
وی افزود: اقدام های لازم برای احداث قطار حومه ای نجف آباد - اصفهان انجام شده و در دیداری که 20 ماه جاری ( تیر ) با مدیرعامل راه آهن کشور داشتم، مقرر شد عملیات اجرایی این پروژه اوایل آغاز به کار دولت دوازدهم با حضور وزیر راه و شهرسازی در نجف آباد آغاز شود.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی هزینه احداث این خط راه آهن حومه ای را حدود 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قرار است این مبلغ از سوی شرکت راه آهن، شهرداری های واقع در مسیر و بخش خصوصی تامین شود.
وی اظهارکرد: براساس توافق انجام شده، مقرر است خطوط ریلی و رام های مورد نیاز این طرح از سوی شرکت راه آهن، آزاد سازی مسیر توسط شهرداری های واقع در مسیر و بخشی از هزینه مورد نیاز نیز توسط بخش خصوصی تامین و انجام شود.
نماینده مردم نجف آباد با بیان اینکه مجوز اجرای این طرح توسط شورای عالی ترافیک صادر شده است، افزود: در آینده ای نزدیک مناقصه اجرای این طرح برگزار می شود.
موافقتنامه احداث خطوط قطارهای حومه ای اصفهان - نجف آباد بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری نجف آباد 28 دی سال 94 به امضای محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مسعود منتظری شهردار نجف آباد رسید.
مدیرکل وقت راه آهن استان اصفهان چهارم مهر سال 94 به ایرنا گفته بود: طرح ایجاد خط راه آهن اصفهان - نجف آباد در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد راه آهن حومه ای در دستور کار قرار دارد و اقدامات اولیه آن انجام شده است.
حسن ماسوری با بیان اینکه اجرای این طرح مورد موافقت شهرداری های 2 شهر قرار گرفته است، افزود: 50 درصد اعتبار مورد نیاز این خط از سوی شهرداری های نجف آباد و اصفهان و نیم دیگر از طرف اداره کل راه آهن استان تامین خواهد شد.
مدیر عامل راه آهن نیز در مراسم انعقاد موافقتنامه با شهرداری نجف آباد برای احداث این خط گفت: در سال اول بهره برداری از قطار حومه ای اصفهان - نجف آباد 60 هزار مسافر با این خط جا به جا خواهند شد که حجم قابل توجهی صرفه جویی در انرژی، کاهش آلودگی و تصادفات را به همراه خواهد داشت.
اجرای خط راه آهن الگیودز - اصفهان نیازمند فاینانس است
نماینده مردم نجف آباد در مجلس با اشاره به دیدار اخیر خود با مدیرکل راه آهن ادامه داد: در این دیدار مراحل اجرایی شدن قطار الیگودرز - تیران - نجف آباد - اصفهان نیز مورد بررسی قرار گرفت.
ابوترابی ادامه داد: این پروژه از سمت خرم آباد به الیگودرز در حال اجراست و قرار است خرم آباد را از طریق الیگودرز به اصفهان متصل کند.
وی افزود: این پروژه به رغم گذشت سال ها به خاطر عدم تخصیص بوجه کافی با کندی پیش می رود.
نماینده مردم نجف آباد اظهارکرد: سال گذشته هشت میلیارد و پنج میلیون تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد که رقمی بسیار ناچیز است.
وی افزود: به همین دلیل پیشنهاد شد تا برای تسریع در اجرای این پروژه، قطار خرم آباد - اصفهان نیز از فاینانس داخلی یا خارجی استفاده کند زیرا با اعتبارات دولتی تا 30 سال آینده نیز این طرح به بهره برداری نخواهد رسید.
کلنگ پروژه قطار الیگودرز - تیران - نجف آباد - اصفهان اواخر سال 90 با حضور معاون وقت وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شد.
این خط راه آهن برای اتصال استان لرستان به مرکز ایران ( اصفهان ) و تکمیل پازل پروژه های ریلی در گلوگاه ترانزیت کشور با اهمیت است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.