| کد خبر: 268986 |

◄ آغاز راستی آزمایی رانندگان کامیون واقعی و صوری/افزایش امنیت حمل و نقل جاده ای

راستی آزمایی رانندگان کامیون واقعی و صوری و افزایش امنیت حمل و نقل جاده ای کلید خورد‌.

تین نیوز

طرح پیامکی صدور بارنامه از امروز 12 اسفند 1402 اجرایی شد که با این اقدام،  راستی آزمایی رانندگان کامیون واقعی و صوری و افزایش امنیت حمل و نقل جاده ای افزایش می یابد.

به گزارش تین نیوز،  رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان در مورد دلایل اجرای این طرح به خبرنگار ما گفت: در راستای اجرای طرح الکترونیکی شدن بارنامه و به کارگیری سامانه های هوشمند جهت ایجاد امنیت بالا در سامانه بارنامه الکترونیکی به تدابیر لازم جهت تهاجمات سایبری نیاز است !

خداداد بکرانی افزود:  در مبحث هوشمند سازی حمل و نقل  و استفاده از سامانه های الکترونیکی موضوع امنیت آن می تواند در اولویت قرار گیرد و پروسه مهم از جمله سامانه الکترونیکی صدور بارنامه یکی از منافذ اصلی هجوم هکر های سایبری بدخواهان  و دشمنان خواهد بود ،که با استفاده از ابزارهایی همچون سامانه پیامکی (otp) می توان اول در افزایش  اعتماد سازی در صدور اسناد حمل کمک گرفت، دوم از هک شدن بانک اطلاعاتی محموله، رانندگان و ناوگان جلوگیری کرد و در کنار آن جهت راستی آزمایی رانندگان فعال و راننده نماها تا حدودی استفاده و به کار گیری کرد.

وی عنوان کرد: اما سوالی برای اکثر رانندگان کامیون مطرح است که چگونه طرح پیامکی صدور بارنامه می تواند در راستی آزمایی رانندگان فعال و راننده نما اثر گذار باشد، وقتی راننده دارای کارت هوشمند می تواند با در اختیار قراردادن سیم کارت تلفن همراه خود به هر شخصی که می خواهد بارنامه را دریافت کند و به این صورت به راحتی بارنامه صادر می گردد!

او خاطر نشان کرد: ابتدا باید بدانیم هدف اصلی از ایجاد چنین سامانه ای برای صدور بارنامه از جانب سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای چیست ؟!آیا امنیت سند بارنامه و بانک اطلاعاتی در حمل ونقل است ؟یا اینکه جدا کردن رانندگان حرفه ای تلاشگر از راننده نماها ؟!

بکرانی گفت: به نظر بنده مورد اول بیشتر از مورد دوم مطرح خواهدبود! چرا ؟ برای اینکه  در خصوص تفکیک رانندگان حرفه ای  از راننده نماها توسط سازمان راهداری گزینه های بهتر و دیگری  می تواند کارساز باشد.

این فعال صنفی تاکید کرد: به نظر می رسد در موضوع هوشمند سازی حمل و نقل و الکترونیکی شدن بارنامه ، برای سازمان متولی بیشتر امنیت اطلاعاتی و اعتمادسازی مهمترین موضوع  باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید 4 0

    سلام به جای این طرح کمکی به رانندگان بکنید اول بیمه تامین اجتماعی درست بشه تا اول دست دوشغله ها که شامل افرادی که شاغل ارگان های دولتی نظیر کارمندان بانک .نظامی .
    معلم.و.... بازنشستگان ارگان های دیگه رو ازاین شغل حذف کنید تا این مشکلات حل بشه نه که روی سر راننده واقعی مشکلات آوار کنید کارت هوشمند رو هرکسی نکنید تا این افراد به این شغل بیان وحق این قشر زحمت کش ضایع بشه امنیت شغلی رانندگان رو با حذف این افراد درست کنید

  • حمیدرضا نقد آباد 0 0

    جاده ترانزیتی مرکز کشور باید به آزاد راه تبدیل شود باید...

  • محمد ملک نژاد 4 0

    سلام راننده واقعی و راننده نما همگیشان به یک نوع در این شغل مورد ظلم قرار دارند ،اولا که از ما قدیمی ها حداقل بیشتر از پانزده سال حق بیمه را باربری ها خوردن و دوما بیمه تکمیلی درمان را بیشتر گسترش بدید با شصت سال سن و سی سال شوفری تمام اندام بدن ما اوراق شده و نیاز به تعمیر اساسی داره امروز رفتم بیمه دانا میگه هزینه دندان پزشکی نمیدیم هزینه آندوسکوپی ندادن و دیسک کمر جراحی زانو عمل لوکس هست پس لطفاً هزینه خودکشی و کفن و دفن برای ما پیشکسوتان عزیز بریزید به حساب تا با خیال راحت بمیریم تا جای بقیه را تنگ نکرده باشیم خیر پیش ، عزت زیاد

  • کریم 5 0

    جنابعالی مشکل اول رانندگان که حق بیمه و سختی کار و حقوق بازنشستگی که از یک کارگر ساده هم کمتره رو حل نمایید بقیه پیشکش.

  • هاشم 1 0

    با سلام
    تکلیف رانندگان داخل شهری چی میشه
    ما داخل شهر کار می‌کنیم وبازنامه نمیگیریم
    لطفا یفکری به حال ما رانندگان درون شهری بکنید که بیمه ما قطع نشه

  • هادی 2 0

    سلام
    خدا رو شکر همه مشکلات اصلی رو حل کردین. فقط مونده این کارتون. این همه مشکلات از بیمه و بیداد کردن لوازم یدکی ولاستیک گرفته تا خوردن حقمون توسط باربری ها و شرکت ها.اگه شما بفکر رانندها هستی اول اینا رو حل کن تا سنگ بیشتر ریختن سر راهشون. دیگه از خرابی جاده هانگم که دیوانه کننده هست