| کد خبر: 268984 |

مرگ یک راننده کامیون در حین استفاده از وسیله گرمایشی:

◄ سرما و برودت هوا در مرز ماهیرود؛ به داد رانندگان کامیون برسید

کسی به داد رانندگان گرفتار در مرز ماهیرود نمی رسد.

تین نیوز

کسی به داد رانندگان گرفتار در مرز ماهیرود نمی رسد.

به گزارش تین نیوز، یک راننده کامیون با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور مسئولان و تمامی ارگان ها و نهادها آمادگی خود را برای مواجه شدن با موج سرما و یخبندان اعلام کردند.

مهدی رشادی افزود: با وجود سرما و برودت شدید هوا، رانندگان کامیون بدون وقفه همچون دیگر ایام سال،  در جاده های کشور با حمل کالا و مسافر با چرخاندن چرخ های اقتصادی جامعه اقدام به تامین معاش مردم نمودند.

این راننده کامیون با بیان این که رانندگان کامیون نمی توانند به بهانه سرما یا گرما از حرکت خودداری نموده و از حمل مسافر یا کالای بارگیری شده صرف نظر نمایند، عنوان کرد: رانندگان  بایستی کالای بارگیری شده را صحیح و سالم در اسرع وقت به مقصد برسانند.

رشادی گفت: در این میان بیش از هزار نفر از رانندگانی که به مقصد مرز ماهیرود در استان خراسان جنوبی و اکثریت قریب به اتفاق با اجبار به دلیل سیستم اعتباری نوبت دهی پایانه بار بندرعباس از مبدا بندرعباس به مقصد ماهیرود بارگیری کرده اند از اولین ساعات ورود سامانه بارشی در روز یکشنبه ششم اسفندماه در این مرز با کمترین امکانات رفاهی، بهداشتی و آسایشی بدون دسترسی به اینترنت و آنتن دهی ضعیف تلفن همراه در سرمای منفی صفر درجه و بادهای وحشتناک این منطقه متوقف شده اند.

وی افزود: در چنین شرایطی نمایندگان صاحبان کالا با توجیه سرمای هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه از تخلیه بار کامیون ها خودداری کرده و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روزانه با تخلیه حدود ۵۰ کامیون، روزکاری خود را به پایان رسانده اند.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا، تاکید کرد: این در حالی است که روز به روز بر تعداد کامیون ها و رانندگان گرفتار در پارکینگ مرزی افزوده می شود و حتی به گفته حاضران در پارکینگ مرزی یکی از رانندگان نیز بر اثر گازگرفتگی ناشی از استفاده از کپسول پیک نیک جهت گرم کردن کابین خودرو فوت نموده است. 

وی گفت:اکنون این پرسش مطرح  است که اگر واقعا برودت هوا باعث کار نکردن جرثقیل ها و لیفتراک ها شده چرا در مرزهای شمال غربی نظیر بازرگان، سردشت یا تمرچین و یا مرزهای شمال شرقی نظیر لطف آباد یا سرخس که هوا گاها تا ۲۰ درجه منفی صفر کاهش می یابد تخلیه بدون وقفه ادامه می یابد ولی در این مرز که معمولا به جهت عدم پرداخت حق قانونی توقف و خواب کامیون ها اشتهار یافته است صاحبان کالا رغبت و انگیزه ای جهت تخلیه سریع و به موقع کامیون ها نشان نمی دهند و کارگران و اپراتورهای دستگاه های تخلیه را  به تخلیه کامیون ها تشویق نمی کنند.

رشادی افزود: امید است مسئولان گمرکی کشور در استان خراسان جنوبی در روزهای پایانی سال به داد این رانندگان گرفتار در مرز ماهیرود رسیده و جهت احقاق حق آنها جهت تخلیه و مطالبه حق توقفشان به صورت عاجل اقدام نمایند.

مرز ماهیرود

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام بعد از ده روز نوبت تو بندرعباس بخاطر بار ماهیرود باطل میشه بعد مجبوری همون بار بگیری بعد بیا اینجا تو سرما بخوابی نه امکاناتی داره نه پول خواب تعلق میگره آخه این ظلم تو حق ما راننده ها نیست