| کد خبر: 265229 |

گام جدید مسئولان دولتی و صنفی برای جلوگیری از زمینگیری حمل و نقل بین المللی ایران

عملکرد کانون جهانگردی مصداق بارز خود تحریمی و خود زنی اقتصادی توسط ارگان ها و سازمان های داخلی است.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار گفت: با استناد به قوانین سازمان جهانی حمل و نقل ایرو ( I R U  ) از آنجا که محموله در محفظه بارگیری تریلی قرار می گیرد، پلاک کامیون کشنده از اسناد حمل بین المللی حذف شده است.

 به گزارش تین نیوز، عبدالله خانعلی به خبرنگار ما عنوان کرد: حتی فتوگرافی سند مورد تایید گمرکات کلیه کشورهای جهان که به تایید اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران هم می رسد یعنی ( عکس از چهار طرف کامیون کشنده یا وسیله نقلیه ) نیز حذف شده است و فقط عکس از چهار طرف تریلی در سند فتو گرافی قرار داده می شود.

او افزود: به همین دلیل در حمل و نقل بین المللی بر خلاف ایران اسناد حمل بر اساس پلاک تریلی صادر می شود و در هیچ یک از اسناد حمل بین المللی پلاک کامیون کشنده درج نمی شود.

وی ادامه داد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران تا کنون بر خلاف استاندارد های بین المللی سازمان جهانی جهانگردی و اتومبیلرانی یعنی فیا ( F I A ) عمل می کرد و برای وسایل نقلیه ( کامیون کشنده و نیمه یدک یا تریلی ) به صورت مجزا و جداگانه سند ترجمه سند مالکیت یا برگ سبز ( ترپتیک ) و پلاک بین المللی صادر نمی کرد.

خانعلی گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران رانندگانی را که برای دریافت سند ترپتیک و پلاک بین المللی به دفاتر کانون جهانگردی مراجعه می کردند به ارائه کامیون کشنده و نیمه یدک یا تریلی با هم مجبور می نمود، به همین دلیل پلاک های بین المللی ناوگان کشنده و تریلی ایرانی هم بر خلاف تمام کشورها پشت سر هم هستند.

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار افزود: به دلیل اجبار و اشتباه کانون جهانگردی، بر خلاف تمام کشورها برای فعالان حمل و نقلی و ناوگان ایرانی امکان جدا کردن کامیون کشنده و تریلی در مسیر های بین المللی وجود نداشت.

او عنوان کرد: اهمیت این موضوع زمانی بسیار روشن می شود که در حال حاضر که اخذ ویزای شینگن برای رانندگان ایرانی فعال در بخش بین المللی به دلایل گوناگون با مشکلات عدیده ای مواجه شده  اگر کانون جهانگردی پیش تر این کار را انجام می داد، شرکت های حمل و نقلی و رانندگان ایرانی هم مانند سایر کشورها تریلی های حامل محمولات وارداتی یا صادراتی خود را تا بندر پندیک شهر استانبول ترکیه می بردند و در آنجا تحویل کشتیرانی می دادند تا در بندر شهر تریسته کشور ایتالیا تحویل شرکت های حمل و نقلی که با ایران تعامل دارند و رانندگان کامیون های آنها قرار می دادند و حمل و نقل بین المللی ایران هم زمینگیر نمی شد.

به گفته وی، این امر با توجه به این که کشور ترکیه از رانندگان ایرانی ویزا و از کامیون های ایرانی دوزووله نمی خواهد به راحتی امکان پذیر بود که عملکرد کانون جهانگردی مصداق بارز خود تحریمی و خود زنی اقتصادی توسط ارگان ها و سازمان های داخلی است.

خانعلی خاطرنشان کرد: کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار از طریق وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر ارگان ها پیگیر اصلاح موضوع طبق روال سایر کشورها بود که علی رغم مخالفت ها و مقاومت های کانون جهانگردی به حمدالله با همت و همکاری مدیر کل و کارشناسان دفتر ترانزیت سازمان سازمان راهداری این امر محقق گردید.

وی افزود: جا دارد که در این جا تشکر و قدردانی ویژه‌ای از جناب آقای مهندس جواد هدایتی مدیر کل محترم و مسئولان و کارشناسان دفتر ترانزیت سازمان راهداری داشته باشیم.

نامه تفیکیک ناوگان یدک و نیمه یدک

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 1 0

    تا زمانیکه اداره حمل و نقل و گمرکات کشور ناوگان خارجی را چپاول دلاری میکند
    اوضاع همین است ،،بنده چند روز پیش ایران بودم از دست هزینه ترانزیت ایران و دردسر زیا آنها الان از گرجستان بار اسکندرون ترکیه رفت و برگشت زدم 3500دلار و سعی میکنم دیگر وارد ایران نشوم که چپاول کنند
    یک عده بیسواد نشستن قانون حمل و نقل ترسیم میکنند که نابلدی آنها باعث زمین گیر بودن ناوگان خارجی و داخلی میشود به مبارکی این بیسوادان
    ناوگان ترکیه برای رسیدن به بنادر جنوب از خاک عراق و سوریه جدیدا استفاده می‌کنه تا راهداری ما فکر چباول کمیونهای ایرانی و خارجی باشند